Guardian angel

Verbetering kwaliteit basisonderwijs

Zoals u gezien en gelezen heeft staat de zorg voor leerlingen onder druk. Vanuit Den Haag komt er steeds minder geld naar het onderwijs waardoor kinderen met bijv.dyslexie, adhd, autisme etc... geen extra aandacht meer krijgen, lees verder...

Basisscholen, ouders, verzorgers en kinderen van alle basisscholen, en andere geinteresseerden

Zoals u wellicht gezien en gelezen heeft staat de zorg voor leerlingen onder druk. Vanuit Den Haag komt er steeeds minder geld naar het onderwijs waardoor kinderen met bijv.dyslexie, adhd, autisme etc..geen extra aandacht meer krijgen.

Klassen worden namelijk steeds voller en van de leerkrachten en directies wordt verwacht dat zij alles wat zij doen vastleggen in O.A. handelingsplannen, observaties en dergelijke...

Daarnaast wordt er van hen verwacht dat zij een groot deel van de opvoeding op zich nemen, en vele activiteiten organiseren, zoals het schoolontbijt,lampionnen maken, sinterklaar, sportactiviteiten, meedoen aan een brandweer dag en zo nog meer.

Wij vinden het onacceptabel dat het onderwijs onvoldoende middelen krijgt om haar taken uit te voeren. Alle kinderen verdienen passende zorg zodat zij uitgroeien tot een volwaardig lid van onze maatschappij!

De wet kinderopvang hanteert maximaal 6 tot 12 kinderen per leidster in de groep in de kinderopvang. Waarom hanteren we niet ook in het basisonderwijs een dergelijk systeem.

Om de ontwikkeling en zorg te optimaliseren én te waarborgen is het een goed idee om te zorgen voor ondersteuning van de leraar door 2 of 3 leidsters met SPW of SPD of helpende diploma in elke basis-onderwijs groep te plaatsen.

Zo is er optimaal aandacht voor de kinderen en is er gelijk de mogelijkheid tot het vergroten van de werkgelegenheid op dit gebied, maar ook werkloosheid zal hierdoor dalen. Ook het aantrekkelijke van werken met kinderen zal hierdoor toenemen en het tekort aan leraren wellicht op kunnen heffen omdat zij er dan niet meer alleen voor staan.

Ook is het speciaal onderwijs dan niet meer nodig omdat er dan op iedere school al extra begeleiding en zorg aanwezig is.

Ik pleit voor een systeem als deze, als moeder van 5 kinderen op de basisschool,maar ook als mindfullness therapeut, het zal de ontwikkeling van de kinderen op positieve wijze stimuleren.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Nirana Bakker
Heerhugowaard
over 5 years

No news about this petition yet.