Medio 2030-2035 keert de oude reizigerstrein van Gent naar Terneuzen terug. Maar die zou eigenlijk doorgetrokken moeten worden naar Goes. Zo is Hartje Zeeland heel goed bereikbaar met Zeeuws-Vlaanderen en België en het zou 100den auto's per dag schelen in de Westerscheldetunnel. Hiervoor zou in de Westerschelde nog een spoorbuis van circa 12 kilometer gerealiseerd moeten worden en vanaf de Noordkant/Oudelande zou het via de museumspoorlijn van de SGB kunnen doorrijden naar Goes. Deze lijn zou aangepast moeten worden voor regulier vervoer. Een gelijksoortig toekomstig project wordt al gerealiseerd in Noord en Oost Nederland met een spoorlijn van Groningen naar Twente, waar de trein over een museumlijn moet rijden en nog circa 30 kilometer spoor ontbreekt. Zie de site Nedersaksenlijn.nl. Dit zou dan een zelfde soort lijn worden, waarbij een spoortunnel nog nodig is en het over een museumlijn moet gaan rijden.
Forenzen die tussen Goes en Terneuzen en verder reizen.
Realisatie van een toekomstige spoorbuis (van circa 12 kilometer) in de Westerscheldetunnel en aansluiting/opknappen van de SGB museumlijn voor regulier treinvervoer zodat de reizigerstrein van Gent naar Terneuzen kan doorrijden naar Goes.