Trein-busverbinding Arnhem/Zevenaar/Emmerich am Rhein

Er is geen directe trein- of busverbinding tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich am Rhein. Vanuit practisch-, sociaal- en economisch oogpunt zou dit goed zijn en bijdragen aan: - efficient woon-, school- en werkverkeer, - onderlinge contacten, en - het tourisme dat kan profiteren van diversere winkelgelegenheden, eetgelegenheden, musea, festiviteiten, etc.

Burgers tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich en andere belanghebbenden,

Met de auto is de afstand Arnhem - Emmerich ongeveer 30 km, over spoor is de afstand ongeveer hetzelfde maar... de trein stopt NIET in Emmerich, deze rijdt door naar Oberhausen, dan moet je terug met de stoptrein om maar liefst na 2:14 uur te arriveren in Emmerich. Wanneer de trein in Emmerich zou stoppen bedraagt de reistijd hooguit 30 minuten. Of met de bus van Emmerich naar 's Heerenberg, dan met bus naar 'n station. Erg tijdrovend en omslachtig.

Één directe trein-busverbinding tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich.

Sign this petition

about 1 year

Earlier updates

Vanaf zomer 2017 stoptrein tussen Arnhem en Dusseldorf

Vanaf de zomer van 2017 rijden rechtstreekse stoptreinen tussen Arnhem, Emmerich en Düsseldorf. Dat hebben staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) en de Duitse deelstaatminister Groschek van Noordrijn-Westfalen vandaag bekendgemaakt in Emmerich.

+Read more...

'De nieuwe stoptrein maakt de treinreis tussen Arnhem en Emmerich een stuk sneller. Van ruim 2 uur nu, naar een halfuur straks', aldus Mansveld.

Lees verder op Rijksoverheid.nl

De grensoverschrijdende verbinding komt in 2016/2017 tot stand!

Beste allemaal,

Tijdens de Raadsvergadering in het Huis der Provinciën te Arnhem heb ik op 31 oktober 2012  de Raad toegesproken over het belang van dit traject. (zie link hieronder: Agendapunt 9) Het werd positief ontvangen.

Het definitieve besluit viel tijdens de Provinciale Staten Vergadering van 7 november 2012 toen is door de Statenleden positief gestemd over de treinverbinding Düsseldorf -Arnhem.

De Provincie heeft als laatste in rij hun goedkeuring gegeven aan dit grensoverschijrdend traject.

+Read more...

Nu wordt alles in werking gezet om deze grensoverschrijdende treinverbinding in 2016/2017 te verwezenlijken.

Geweldig!

Nu maar hopen dat er geen beren op de weg komen.

Anders sein me in!

Groet,

Ina Laarman

Verbinding Emmerik - Zevenaar: 2200 handtekeningen

vrijdag 28 januari 2011 | 10:11 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 januari 2011 | 15:39

Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten Ina Laarman strijdt voor ov tussen Arnhem en Emmerik.archieffoto Henk Rodrigo

Ina Laarman strijdt voor ov tussen Arnhem en Emmerik.archieffoto Henk Rodrigo

EMMERIK - Ina Laarman overhandigt vrijdag op het gemeentehuis in Emmerik 2200   handtekeningen aan de burgemeesters Johannes   Diks van Emmerik en Jan   de Ruiter van Zevenaar. Met deze actie,   die de Emmerikse in december vorig jaar begon, hoopt ze voor elkaar te   krijgen dat er een directe trein-busverbinding tussen Arnhem, Zevenaar en   het Duitse Emmerik komt.

Zie ook:

Vorige maand bood Laarman de petitie, die toen nog was ondertekend door 2130   personen aan aan Jaap Modder, voorzitter van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen   die de concessies in het gebied afgeeft.

Jaap Modder over het herstellen van de treinverbinding tussen Nijmegen en   Kleve:

.