Trein-busverbinding Arnhem/Zevenaar/Emmerich am Rhein

Er is geen directe trein- of busverbinding tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich am Rhein. Vanuit practisch-, sociaal- en economisch oogpunt zou dit goed zijn en bijdragen aan: - efficient woon-, school- en werkverkeer, - onderlinge contacten, en - het tourisme dat kan profiteren van diversere winkelgelegenheden, eetgelegenheden, musea, festiviteiten, etc.

Burgers tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich en andere belanghebbenden,

constateren dat:

Met de auto is de afstand Arnhem - Emmerich ongeveer 30 km, over spoor is de afstand ongeveer hetzelfde maar... de trein stopt NIET in Emmerich, deze rijdt door naar Oberhausen, dan moet je terug met de stoptrein om maar liefst na 2:14 uur te arriveren in Emmerich. Wanneer de trein in Emmerich zou stoppen bedraagt de reistijd hooguit 30 minuten. Of met de bus van Emmerich naar 's Heerenberg, dan met bus naar 'n station. Erg tijdrovend en omslachtig.

Één directe trein-busverbinding tussen Arnhem/Zevenaar/Emmerich.

Het antwoord

Grensoverschrijdend vervoer tussen Arnhem en Emmerich am Rhein

Vanaf 6 april is het mogelijk om de trein te nemen tussen Arnhem en Emmerich am Rhein.

Bron: derwesten.de

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Donderdag 6 april 2017 om 6:45 uur vertrekt de eerste RE 19 ‘Rhein-IJssel-Express’ vanaf station Emmerich am Rhein richting Arnhem, om daar om 7.15 uur te arriveren. Deze trein zal ieder uur rijden en in de spits zonodig versterkt worden. Hopelijk wordt het een groot succes.

Om dit succes te continueren heb ik geprobeerd gecombineerde trein/attractie kaarten te realiseren. Dat is niet gelukt. De financiële verdeling/afhandeling tussen de verschillende vervoersmaatschappijen was het probleem. Als iemand een ingang weet of hulp kan bieden verneem ik dat graag.

Wie Petities.nl financieel wil ondersteunen, ga naar petities.nl/donate

Dank aan alle ondertekenaars, (digitaal en papieren versie: 2523 handtekeningen)

Veel reisplezier,

Ina Laarman Petitionaris arnhem.zevenaar.emmerich@googlemail.com

EINDE REACTIE

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Provincie Gelderland
31-12-2013
Antwoord verwacht:
24-11-2012
Beantwoord
Ina Laarman

Grensoverschrijdend vervoer tussen Arnhem en Emmerich am Rhein

Bron: derwesten.de

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

+Lees meer...

Hopelijk wordt het een groot succes.

Wie Petities.nl financieel wil ondersteunen, ga naar petities.nl/donate

Veel reisplezier,

Ina Laarman Petitionaris arnhem.zevenaar.emmerich@googlemail.com

EINDE REACTIE

01-04-2017

Vanaf zomer 2017 stoptrein tussen Arnhem en Dusseldorf

Vanaf de zomer van 2017 rijden rechtstreekse stoptreinen tussen Arnhem, Emmerich en Düsseldorf. Dat hebben staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) en de Duitse deelstaatminister Groschek van Noordrijn-Westfalen vandaag bekendgemaakt in Emmerich.

+Lees meer...

'De nieuwe stoptrein maakt de treinreis tussen Arnhem en Emmerich een stuk sneller. Van ruim 2 uur nu, naar een halfuur straks', aldus Mansveld.

Lees verder op Rijksoverheid.nl
13-06-2013

De grensoverschrijdende verbinding komt in 2016/2017 tot stand!

Beste allemaal, Tijdens de Raadsvergadering in het Huis der Provinciën te Arnhem heb ik op 31 oktober 2012  de Raad toegesproken over het belang van dit traject. (zie link hieronder: Agendapunt 9) Het werd positief ontvangen. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=ina%20laarman%20provincie%20gelderland%20raad%20&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fsis.prv.gelderland.nl%2Fbrondoc%2FPS%2F2012%2FVERSLAG%2FSIS11383.PDF&ei=a5pUOW6Jo7JswaD-YGoDA&usg=AFQjCNHpOdr0PkRSK7mxWt-lleCN-wdv0Q Het definitieve besluit viel tijdens de Provinciale Staten Vergadering van 7 november 2012 toen is door de Statenleden positief gestemd over de treinverbinding Düsseldorf -Arnhem. De Provincie heeft als laatste in rij hun goedkeuring gegeven aan dit grensoverschijrdend traject.

+Lees meer...

Nu wordt alles in werking gezet om deze grensoverschrijdende treinverbinding in 2016/2017 te verwezenlijken. Geweldig! Nu maar hopen dat er geen beren op de weg komen. Anders sein me in!   Groet, Ina Laarman 0049-28229157363

06-01-2013