Bigstock netherlands ball in a soccer f 104800109

Topamateurvoetbal is geen speeltuin voor beloftenteams

Het heeft er de schijn van dat de KNVB overweegt meer beloftenteams in te passen in de voetbalpiramide. Dit is zeer tegen de afspraken, het reglement en de wens van topamateurs en hun achterban. Deze petitie roept de KNVB op het topamateurvoetbal geen speeltuin te laten worden voor beloftenteams.

liefhebbers van het amateurvoetbal

constateren dat:

• dat verschillende profclubs (Feyenoord, PEC Zwolle, sc Heerenveen, Willem II, Go Ahead Eagles, NEC, SC Cambuur en NAC Breda) hebben aangegeven graag alsnog hun beloftenteam in de Tweede of Derde Divisie te willen laten instromen en de KNVB, ondanks eerder belofte dat instroming alleen voor het seizoen 2016/2017 mogelijk zou zijn, toch laat doorschemeren de profclubs terwille te zijn.

• Wij, voetballiefhebbers van het amateurvoetbal, hebben grote zorgen over de aantrekkelijkheid van onze competities, daar beloftenteams veelal op sfeerloze bijvelden voor een handjevol toeschouwers spelen en gebleken is dat de inzet van A-selectiespelers competitievervalsing in de hand werkt.

Wij verzoeken de KNVB om hier geen medewerking aan te verlenen, anders dan de afspraak in het reglement dat instromende teams in de vijfde klasse starten.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

sportfederatie
24-05-2017