Spetter 1

Thoolse Zwembaden moeten blijven!

Zwembad de Haestinge (1972) en zwembad de Spetter (1975) horen bij Tholen. Ontelbaar veel eilandbewoners koesteren prachtige, zomerse (jeugd)herinneringen. Ieder jaar leren circa 400 kinderen hier zwemmen. Sluiting is geen optie, de kosten zijn zéér bescheiden (2,66%) vergeleken met andere uitgaven.

Inwoners van de gemeente Tholen, en met name de 52.410* zwembadbezoekers per jaar,

dat Zwembad de Haestinge en Zwembad de Spetter dreigen te verdwijnen. Geen enkele bezuinigingsronde rechtvaardigt sluiting want: - de zwembaden kosten netto 274.000 per jaar - dat is 2,66% van de netto uitgaven (10.3 miljoen) programma Welzijn - dat is 0,37% van het jaarbudget (73.5 miljoen) gemeente Tholen

de gemeenteraad om de huidige zwembaden te behouden/renoveren. Kies niet voor kapitaalvernietiging. Eenmaal verdwenen komen de Haestinge en de Spetter niet meer terug. Een commercieel, overdekt en vooral zeer klein badje op een recreatiepark is GEEN alternatief. Gemeenteraadsleden, stem VOOR: - zwemlessen op loop- / fietsafstand voor onze kinderen; - beweging voor jong & oud in de frisse lucht; - sociale cohesie en gezondheid; - vrijetijdsbesteding (met toezicht) voor onze jeugd; - een pluspunt woonplaatskeuze “nieuwkomers”. Onze zwembaden ontstijgen politieke kleur of gezindheid. Geen enkele politieke partij kan haar kiezers sluiting uitleggen.

• alle gegevens jaarrekening 2010

Huidige status

We hebben u een e-mail gestuurd vanaf webmaster@petities.nl. Om verder te kunnen met uw petitie moet u de link in die e-mail volgen.

Tholen
05-12-2011
Nog niet af
Van Dijke namens werkgroep Thoolse Zwembaden

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.