Te weinig hulp voor Psychische Stoornissen

Er zijn te weinig psychiatrische instellingen voor mensen met een psychische stoornis. Er worden steeds meer mensen geboren met een psychische stoornis en heel veel mensen weten ook niet dat ze een psychische stoornis hebben of willen geen hulp. Een diagnose kan ook vaak pas na enkele jaren gesteld worden en in de meeste gevallen is een psychische stoornis niet te genezen. Het is ook niet slim om mensen met een psychische stoornis die een strafbaar feit hebben gepleegd in een gewone gevangenis te stoppen. Dat komt omdat ze speciale hulp nodig hebben en ze moeten in een veilige omgeving worden gebracht zodat hun toestand niet verslechtert.

Ik

constateert dat er steeds meer kinderen geboren worden met een psychische stoornis zoals Autisme ADHD PDD-Nos enz. In Nederland lopen dan ook heel veel mensen rond met een psychische stoornis. En vaak hebben ze het zelf niet eens door, want een psychische stoornis is ook moeilijk vast te stellen. Je hebt verschillende psychische stoornissen zoals: Autisme, ADHD, PDD-Nos, Borderline, Bipolaire Stoornis, Depressies, Anorexia, Boulimia, ODD (gedragsstoornis), Schizofrinie, Gespleten persoonlijkheid, Durgs- Alcohol- Eet- en Seksverslavingen, mensen met Psychoses enz. Niet elke ziekte komt evenveel voor in Nederland. Maar er lopen wel veel mensen rond en er zijn te weinig instellingen die hulp bieden, omdat er ook steeds meer mensen bij komen met psychische stoornissen. Hulp voor mensen met een psychische stoornis is ook moeilijk, omdat ze het vaak niet in de gaten hebben en een diagnose kan vaak pas na jaren echt gesteld worden. En Nederland heeft ook een wet de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst). Dat wil zeggen dat als je meerderjarig bent en je gaat naar een arts niets gebeurt zonder jouw toestemming. Jij mag beslissen. Dat is voor mensen met een psychische stoornis vaak lastig, want vaak willen ze geen hulp of hebben ze niet eens in de gaten dat ze ziek zijn. Nederland heeft ook te weinig instellingen waar mensen te recht kunnen voor hulp, want mensen met psychische stoornissen hebben extra hulp nodig en die is er te weinig!

En verzoekt dat er meer psychische instellingen komen die mensen met een psyschische stoornis kunnen helpen.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
25-09-2009
Closed
student

Ellen B.
Aerdenhout
Student
over 4 years
Marien Kempen
almost 5 years
almost 5 years
M Rutte
Bij mijn mama
Werk is niet altijd even gezond. Hoge werkdruk en stress kunnen leiden tot lichamelijke ziekten en burnout. Maar ook psychische stoornissen liggen op de loer. Van de werkende bevolking is echter weinig bekend over het aantal mensen dat gediagnosticeerd ka
Wim Noordman
Maassluis
Marloes Wierckx
Berlicum Noord Brabant
Ik heb oa borderline.....
Jakub Oskera
Hoofddorp
Carla Kleingeld
Klundert
almost 6 years
Anna Kloos
Groningen
almost 6 years

No news about this petition yet.