Syrische topatleet Mohamad Maso moet blijven

update: Mohamad Maso is vrijdag 29 juli 2016 Nederland uitgezet.

Als de Nederlandse Triathlonbond, de Nederlandse Zwembond, de coaches, trainers, begeleiders en de Olympische sporters Ranomi Kromowidjojo en Marijke Zeekant zeggen dat het voor ons land van belang is dat hij blijft, waarom kan er dan niet een uitzondering gemaakt worden?! Mo moet in NL blijven!

Vrienden van Mohamad & Alaa Maso

constateren dat:

Wij zouden graag voor Mo een uitzondering willen zien. Zelfs het NOC-NSF spreekt over een zeer getalenteerde jongen die in de toekomst van waarde voor ons land kan zijn. Als Mo het land uit moet, moet zijn broertje Alaa met hem mee, maar hij is net zo getalenteerd als Mo. Alaa zwemt iets langzamer dan het NL record. Deze talenten mogen we niet wegsturen ivm bureaucratische regels!

onze staatssecretaris van Veiligheid en Justitie om te zorgen dat er voor Mo een uitzondering gemaakt gaat worden. Luister naar het advies van de trainers, coaches, begeleiders en mede-topsporters! Buiten dat het zeer getalenteerde jongens zijn, zijn ze ook leergierig en ambitieus. Alaa spreekt al Nederlands en Mo zou graag in Nederland zijn sportstudie willen afmaken en later werkzaam willen zijn bij de vele sportfederaties in Nederland.

Het antwoord

Mo en Alaa naar Duitsland

Reactie van de petitionaris

Vrijdag 29 juli 2016 zijn Mo en zijn broertje helaas aan Duitsland overgedragen. We zaten echter nog op de uitslag van de Raad van State te wachten. Helaas volgde die al snel en helaas kwamen zij ook met een negatieve uitslag.

Duitsland blijft dus verantwoordelijk voor hun asielaanvraag en dus zullen zij niet terugkeren naar Nederland. We hebben er alles aangedaan, maar het heeft niet zo mogen zijn.

We willen iedereen bedanken voor hun inzet, het tekenen en delen van de petitie.

Met vriendelijke groeten, De Vrienden van Mo (en Alaa)

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Staatssecretaris
25-07-2016
Antwoord verwacht:
05-08-2016
Beantwoord
Vrienden van Mohamad
Organisatie:
Vrienden van Mohamad

Mo en Alaa naar Duitsland

Reactie van de petitionaris

+Lees meer...

Helaas volgde die al snel en helaas kwamen zij ook met een negatieve uitslag.

Met vriendelijke groeten, De Vrienden van Mo (en Alaa)

05-08-2016

We zijn een petitie gestart!!!

We zijn een petitie gestart in de hoop dat dit Mohamad en Alaa zal helpen met hun verblijfsvergunning.

Teken de petitie!.

27-06-2016