Sura

Sura's toekomst in Almere

De achtjarige, in Nederland geboren, Sura M. is al 9 keer van een asielzoekerscentrum naar de volgende verplaatst. Zij wacht al 2 jaar voor een geschikte school en juist op het moment dat ze plek voor bijzonder onderwijs heeft, zal zij weer moeten verhuizen. Wij hopen op uw steun.

betrokkene burger, wonende in Nederland

dat Sura M, geboren in 2003 in NL die nu eindelijk passend onderwijs heeft en een stabiel sociaal netwerk heeft opgebouwd, weer alles kwijt raakt door een verhuizing naar een vrijheidsbeperkende gezinslocatie. Sura voelt zich thuis in Almere en heeft de archikids prijs gewonnen. Maar zij heeft een grote leerachterstand en spreekt alleen maar Nederlands. De moedertaal van haar eigen familie spreekt en begrijpt zij niet.

dat zij in azc Almere kan blijven wonen, samen met haar familie en een start kan maken met het vervullen van haar leerplicht. Zij wil graag leren lezen en schrijven en samen met haar vriendinnetjes zingen, dansen en schilderen... en natuurlijk een normale toekomst in Nederland op bouwen. De geplande datum van de verhuizing is 5/07/2012. Er zijn dus maar 2 dagen waar u een verschil kunt maken, graag tekenen en aan uw netwerk doorsturen.

Onderteken deze petitie

02-10-2016
Ondertekenbaar
Robin Linders

meer dan 3 jaar
Wouter van de Zandschulp
Ede
winkelmedewerker
lucienne coenegracht
utrecht
Cynthia Feliksdal
Almere_haven
Jacqueline Slenders
Amsterdam
ZP-er en moeder van 2 meisjes. Verbaasd over dit soort neandertalige acties van onze bureaucratie. Laat dit meisje met rust! Ze verdiend niets minder dan jou en mij!
sara sinan hassan
AMERSFOORT
student
ongeveer 4 jaar
ik wil da Sura''s familie hier blijven en toekomst krijgen
ook in azc
kent nie
Naomi Rovers
Rotterdam
meer dan 4 jaar

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

Almere Vandaag: Actie voor 8-jarig meisje uit azc

"Op Facebook en op Petities.nl is een actie gestart om te voorkomen dat de 8-jarige Sura Mamadova weg moet uit azc Almere" Lees verder.

+Lees meer...

Almere Vandaag: Actie voor 8-jarig meisje uit azc