Strippenkaart en OV Chip Samen

De strippenkaart moet terugkomen en het papierenabonnement. Het OV Chip systeem is zeer gebruiksonvriendelijk, werkt niet goed en zorgt voor veel extra kosten die met de strippenkaart/papierenabonnement er nooit waren. Wij moeten als reiziger een keuze mogelijkheid hebben.

Een hele grote groep mensen die voor een voldongen feit zijn gesteld sinds de invoering van de chip.

Voorheen was het mogelijk om met meerdere personen op 1 strippenkaart te reizen. Nu moet er voor bijv. 4 personen 4 keer een kaart van 7,50 aangeschaft worden en dan nog opladen voor minimaal 5 euro. Dat is totaal 50 euro ipv 7,60. Als een chipkaart defect is moet er een nieuwe aangeschaft worden en opgeladen, dus extra kosten die er met een papierenvervoersbewijs nooit waren. Het is zeer gebruiksonvriendelijk.

De strippenkaart en het papierenabonnement moeten naast de ov-chipkaart gebruikt kunnen worden zodat wij als reiziger een keuzemogelijkheid hebben. Dit systeem is ons opgedrongen, en brengt extra geld op voor de Rijksoverheid en de vervoersbedrijven ten kosten van de reizigers.

Onderteken deze petitie

meer dan 3 jaar
meer dan 4 jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.