Veilige haven 078

Stop straatintimidatie Dordrecht

Wij zijn er klaar mee. Jij ook?

Teken dan nu deze petitie zodat we ons gezamenlijk sterk kunnen maken over het feit dat straatintimidatie wél een groot probleem is.

Ook in Dordrecht, al denkt de gemeente van niet. Een probleem waar enorm veel vrouwen en mensen op dagelijkse basis last van hebben.

Mensen die klaar zijn met straatintimidatie.

constateren dat:

Straatintimidatie komt ongelooflijk veel voor. Maar voor een groot en belangrijk deel van de mensen wordt dit niet als serieus probleem gezien. Intimidatie zorgt voor een structureel onveilig gevoel en veroorzaakt daarbij mentale schade bij slachtoffers. Vanuit de gemeente en de politie moet effectieve steun komen. Dit draagt bij aan de doorvoering van de wetswijziging waardoor dit gedrag wél strafbaar wordt. En die wetswijziging moet er komen.

Dat straatintimidatie hoger op de gemeentelijke agenda komt, dat er effectieve steun komt vanuit de gemeente en de politie, dat straatintimidatie niet langer zonder consequentie kan voorkomen, strafrechtelijke verandering, dat er een campagne komt om straatintimidatie zowel tegen te gaan als te voorkomen en dat we serieus genomen worden.

Niet geschoten is altijd mis of is het:

'Niet aangeraakt of gewelddadig bejegend is altijd ongestraft…?''

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Dordrecht
07-12-2021