Stickernlposterrond

Stop schaliegaswinning in Nederland

Wij willen verhinderen dat er in Noord-Brabant en Nederland verkeerde beslissingen worden genomen omtrent het winnen van gas uit schaliegesteente. Zeker als er risico's zijn voor mens en milieu.

Mocht u nooit van schaliegas gehoord hebben, steun ons met uw stem om ervoor te zorgen dat we eerlijk worden geïnformeerd. Doe mee!

Als verontruste burgers, willen kenbaar maken dat wij tegen gasboringen in Nederland zijn.

Dat er veel onbekend is over de gevolgen van het boren naar schaliegas, zoals milieuschade, schade voor de volksgezondheid en schade aan landschap (zie de gevolgen in USA), en willen dat de overheid geen toestemming geeft voor (proef)boringen voordat alle risico's duidelijk zijn, en door effectieve maatregelen tot een aanvaardbaar minimum zijn gereduceerd.

De lokale, provinciale en landelijke overheden hun plicht inzake informatievoorziening over het boren naar schaliegas naar de burgers serieus te nemen. Zolang er geen duidelijkheid is over de gevolgen voor mens en milieu verzoeken wij iedere vorm van (proef)boringen naar schaliegas te staken danwel te verbieden.

Wij verzoeken de volksvertegenwoordigers over deze kwestie een duidelijk standpunt in te nemen. Neemt uw verantwoordelijkheid!

Sign this petition

Addressed to:
Provincie Noord-Brabant
01-12-2016
Signable
Joep

Gerty Bataille of Hudson River Sloop Clearwater, NY, who knows how dangerous fracking is for healthy drinking water and the health of nature and people
Amsterdam
Tolk/vertaler Engels en onboard assistant educator of Hudson River Sloop Clearwater.
over 4 years
Pietje Puck
Halsteren
about 5 years
Fay L.
ROTTERDAM
about 1 month
Bas Ramaker
Hengelo
leo van velzen
veendam
Phillip smit
Wierden
Tanja Smit
Wierden
Kai van Dael
Hoorn
5 months

Earlier updates

Resultaten literatuuronderzoek door overheid: schaliegas winnen is geheel veilig!

Gisteren zijn de resultaten gelekt van een literatuurstudie gedaan in opdracht van de overheid door Witteveen+Bos, Arcadis en Fugro. Allen zijn belanghebbend bij de winning van schaliegas.

De resultaten zouden zijn dat winning van schaliegas geen enkel gevaar op levert.

Dat dit overduidelijk "politiek" rapport niet helemaal deugd, kunnen wij niet constateren door de geheimshoudingsplicht die door het Ministeri van EZ is ingesteld.

+Read more...

Maar dat dit onderzoek evident afwijkt van andere studies, wel op wetenschappelijke basis, is overduidelijk.

Teken daarom de petitie!

ALS U HEEFT GETEKEND, CONTROLEER AUB UW SPAMBOX VOOR DE BEVESTIGING!

Please, check your spambox to confirm your signature! Thanks