Stop huidige uitgaande geldstroom ontwikkelingshulp

Tientallen miljarden euro's hebben we reeds besteed aan ontwikkelingshulp. Wat is er bereikt? Ontwikkelingslanden zijn afhankelijk geworden van onze subsidie én nog steeds heeft niet iedereen toegang tot schoon drinkwater. Krijgt de belastingbetaler enig resultaat te zien? Nee. Tijd voor verandering

Nederlandse belastingbetalers

Dat jaarlijks miljarden euro's vanuit het rijk worden besteed aan ontwikkelingshulp, Dat daarnaast diverse gemeenten zelfstandig miljoenen euro's besteden aan ontwikkelingshulp, Dat inmiddels tientallen miljarden euro's zijn besteed aan ontwikkelingshulp, Dat ontwikkelingslanden slechts afhankelijk gemaakt zijn, Dat resultaten volledig onzichtbaar zijn, Dat nog steeds niet iedereen beschikt over schoon drinkwater, Dat huidige vorm niet werkt,

De huidige uitgaande geldstroom van ontwikkelingshulp te staken, Te beseffen dat tientallen miljarden euro's tot op heden niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, Gemeenten geheel te verbieden zelfstandig uitgaven aan ontwikkelingshulp te doen, De resultaten van ontwikkelingshulp (uitgaven, donaties en subsidies) 100% te verantwoorden aan de belastingbetalers, Over te gaan op een twee rekeningen systeem; 1) rekening voor noodhulp 2) rekening waar belastingbetalers vrijwillig (!) geld kunnen storten voor ontwikkelingshulp

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

23-09-2010
Ingetrokken
San Noordholland

F van der Werf
Sint-Annaland
Cassandra Troy
Loosdrecht
Guus Hendriks
Woubrugge
Fritz Smedema
Emmen
De Grote Bozoc
Pyongyang aan de Amstel
Peter de Grootte
Gouda
Harrie Smits
Roermond
Initiator

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.