Stop het gesol met asielzoekers!

Veel asielgezinnen hebben psychisch ernstig te lijden onder het huidige asielbeleid. Bijvoorbeeld de familie AsgHari. Gevlucht uit Iran wegens christenvervolging. Recent overgebracht naar Katwijk, worden zij nu bedreigd met uitzetting naar Iran. Om opnieuw te worden vervolgd met levensgevaar!

Nederlanders, mensen met bewogenheid voor de medemens

dat de Nederlandse overheid een snoeihard beleid voert tav asielzoekers. Ze jarenlang in onzekerheid en onder psychische druk houdt. En ondanks duidelijke signalen over de onveilige situatie in land van herkomst, hen toch dwingen om terug te keren. Hierbij wordt genegeerd dat kinderen internationale rechten hebben en niet mogen worden uitgezet! Onder nog lopende procedures intimideert de overheid hen om vrijwillig te tekenen voor terugkeer.

onze 2e Kamerleden hun ogen open te doen en op te komen voor de rechten van deze mensen. Een streng en rechtvaardig beleid mag niet verworden tot een mensonterende behandeling. Accepteer niet langer dat duidelijke rapporten over misstanden in het land van terugkeer worden genegeerd of gebagatelliseerd.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
09-10-2012
Closed
Werkgroep Asielzoekers BS-Nijverdal

B. van Til
Heikki Doeleman
R. Oei
Christen !!!!
Willy Kleijnen
Kerkrade
Anna Kloos
Groningen
3jaarlegaaldanverblijfsvergunning.petities.nl
Elly Donkers
Oosterhout N.Br.
Gerda Blikman
Nijverdal

Earlier updates

Afsluiting petitie

In het midden van onze Volle Evangelie Gemeente “Beth-Shalom” te Nijverdal koesteren wij al een aantal jaren meerdere broeders en zusters – vluchtelingen – uit Iran. Het betreffen zowel
mensen die vanwege hun geloof in Jezus Christus uit Iran zijn gevlucht, als mensen die om een andere redenen zijn gevlucht en vervolgens in Nederland tot geloof in de Hemelse God en Vader zijn gekomen.

Vanuit een betrokkenheid bij het wel en wee van onze broeders en zusters dragen wij deze
mensen een warm hart toe.

+Read more...

En als we zien hoe er in Nederland met hen wordt
omgesprongen, doet dat zeer. We zien een kil en koud klimaat ontstaan, waarin
het eigen belang in zowel de publieke opinie als in de politiek de boventoon

Start petitie

Toen begin november 2011 onze broeder Hassan Asg Hary met zijn vrouw en hun twee kinderen plotseling naar de vrijheids­beperkende inrichting te Katwijk werden overgeplaatst (gedeporteerd is de officiële term), moesten wij wel actie ondernemen. Eén van de acties was het mobiliseren van de publieke opinie, vooral van hen die zijn/haar medemens een warm hart toedragen en een plekje onder de zon gunnen.

Daarom is vanaf 9 november 2011 op het internet een petitie gelanceerd waarop een ieder zijn/haar handtekening kon plaatsen. Daarmee werden de overheid en het parlement
opgeroepen om de vluchtelingen op een menswaardige wijze te behandelen.

Huidige stand van zaken

Inmiddels heeft het gezin Asg Hary zich in Katwijk kunnen “settelen”, waardoor de urgentie en de actuali­teit van de petitie achterhaald is. Wel heeft de petitie een positieve bijdrage geleverd aan de nog lopende procedure van de familie.

De petitie heeft (per medio juni 2012) ongeveer 750 handtekeningen opgeleverd. We zijn bijzonder blij met dat resultaat, maar de eerlijkheid gebiedt ook vast te stellen dat zo’n
aantal geen indruk maakt in de Nederlandse politiek.

Sluiting petitie

Omdat de directe aanleiding van de petitie niet meer actueel is en vanwege haar omvang, zijn wij tot de conclusie gekomen dat zij in haar huidige vorm niet meer effectief is. Daarom is de petitie per juli 2012 gesloten. De handtekeningen worden niet ingediend.

Dit lijkt een treurig resultaat, vooral omdat grote delen van de publieke opinie in Nederland
nog steeds behoorlijk anti-asielzoekers zijn. Toch zien wij een aantal lichtpuntjes. Met het demissionair worden van het gedoogkabinet, is er meer ruimte voor hartelijkheid en mededogen ontstaan. De zaak van het gezin Asg Hary verloopt redelijk goed en hun argumenten (mede dankzij de petitie) worden steeds beter naar waarde geschat. Maar bovenal, ons vertrouwen in de God die ook dit alles leidt, is alleen maar gegroeid.

Rest ons om een ieder die de petitie getekend heeft hartelijk te bedanken.

Shalom

28-07-2012 | Petition:Stop het gesol met asielzoekers!

Artikel Twents Volksblad

Uitzetting dreigt voor kerkleden

.

+Read more...

Uitzetting dreigt voor kerkleden

Artikel Twents Volksblad 20 december 2011
30-12-2011 | Petition:Stop het gesol met asielzoekers!

Artikel TC Tubantia 17-11-2011

19-11-2011 | Petition:Stop het gesol met asielzoekers!