Door achterstallig onderhoud aan dan wel het niet repareren van bepaalde voegovergangen in de Roertunnel veroorzaakt het zware verkeer geluidsoverlast en trillingen, hetgeen uitermate hinderlijk is voor de bewoners van de St. Wirosingel en aangrenzende woonwijken die boven of vlak naast de Roertunnel gelegen zijn. Verzoeken aan Rijkswaterstaat Zuid-Nederland om onderhoud aan de voegovergangen te verrichten worden genegeerd. Op deze manier is de situatie niet langer houdbaar.
Bewoners van de St. Wirosingel en aangrenzende woonwijken die boven of vlak naast de Roertunnel gelegen zijn.
De Roertunnel leidt wederom tot veel overlast. Uit in 2014 verricht onderzoek is naar voren gekomen dat er toendertijd sprake was van trillingen en geluidsoverlast veroorzaakt door zwaar verkeer op bepaalde voegovergangen in de Roertunnel. Rijkswaterstaat Zuid-Nederland heeft dit destijds onderkend door het (laten) repareren van de voegovergangen. Thans doet het euvel zich wederom voor. Echter dit keer wenst Rijkswaterstaat Zuid-Nederland de noodzakelijke reparaties aan de voegovergangen niet meer voor haar rekening te nemen ondanks dat uit in 2019 uitgevoerd onderzoek blijkt dat het hoge geluids- en trillingsniveau door een tweetal voegovergangen wordt veroorzaakt.
De voegovergangen in de Roertunnel te repareren dan wel andere maatregelen te nemen met het doel om de geluidsoverlast en trillingen tot een aanvaardbaar te reduceren.