Kingsnorth powerplant2

Stop fossiele elektriciteit binnen 20 jaar

We moeten in 20 jaar van de fossiele elektriciteit af zijn, niet alleen vanwege een mogelijke klimaatverandering, maar ook om een toekomstige energiecrisis het hoofd te kunnen bieden. Stimuleer de elektriciteitsmarkt zodat we hèt duurzame innovatieland op het gebied van energie worden.

Nederlanders die onszelf, onze kinderen en onze kleinkinderen een zorgeloze toekomst toewensen

-dat klimaatverandering door broeikasgassen een reëel probleem is; -dat de huidige doelstelling van 20% CO2-reductie moeilijk haalbaar is zonder daadkrachtige maatregelen; -dat fossiele brandstoffen eindig zijn, dat Peak Oil een probleem dreigt te worden met stijgende olieprijzen in de komende jaren; -dat meer dan de helft van onze energie wordt opgewekt uit gas, waarvan de prijs gekoppeld is aan olie, welke zich vertaalt in de elektriciteitsprijs.

-het lineair uitfaseren van bestaande kolen- en gascentrales binnen 20 jaar, ingaande per 2011; -een moratorium op de bouw van nieuwe kolen- en gascentrales; -het uitfaseren van subsidies en belastingvoordelen op fossiele brandstof en deze tijdelijk om te buigen naar onderzoek en innovatie naar duurzame energie; -om kernenergie uitsluitend toe te passen middels 4e generatie kerncentrales die het bestaande kernafval kunnen hergebruiken.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Botte Jellema
about 5 years
Maxim van Asseldonk
Eindhoven
jeroen van den heuvel
breda
J.C.H. Nachenius
Jørpeland - Noorwegen
m.visser
zutphen
zzp,er
Paul Vrieze
Dinxperlo
WIA/IVA
about 5 years

Earlier updates

Petitie "Stop fossiele elektriciteit" lay-out aangepast

N.a.v. een vernieuwde oproep op Sargasso.nl (Carlos en Steeph, bedankt voor de geschonken aandacht en steun), heb ik wat meer werk gemaakt van de opmaak en lay-out van de petitie "Stop Fossiele Electriciteit Binnen 20 Jaar" en deze tevens wat herzien met wat links naar interessante artikelen.

De foto op de petitie-pagina is van de Kingsnorth kolencentrale in het Verenigd Koninkrijk en is gebaseerd op het origineel afkomstig van Wikipedia (voor alle details, zie: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:MedwayKingsnorth4184.JPG)

.