Stop de Floriade 2022

Floriade 2022 is een sprong in het financiële duister en dient te worden afgeblazen. Floriade? In de Lade!

de inwoners van Almere en van Flevoland

dat het stadsbestuur van Almere met de Floriade haar burgers mee trekt in financieel avontuur. Almere worstelt met een portefeuille onverkochte bouwgrond van ca € 535.000.000,-, met een economisch én demografisch zwakke structuur en met een even onvermijdelijke als geleidelijke mismatch in voorzieningen als consequentie van 30 tot 40 jaar snelle bevolkingstoename. In een dergelijke situatie zou behoedzaamheid op zijn plaats zijn. Kritische opmerkingen over de financiële onderbouwing worden gepareerd met de kreet: De markt moet zijn werk doen. Maar marktwerking voor exposities bestaat niet. Dat heet in deze context gewoon projectontwikkeling.

het stadbestuur van Almere om de plannen van de Floriade te stoppen. Juist omdat de bevolkingsgroei van Almere hapert, de grote voorraad onverkochte bouwgrond en de relatief zwakke economische basis van de stad een bedreiging vormen voor de toekomst. Tenslotte ook, omdat de exploitatietekorten uiteindelijk toch op de burgers, wier inkomensontwikkeling al genoeg onder druk staat, verhaald zullen moeten worden.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Almere
01-05-2018