Stop de censuur!

Steeds meer en steeds vaker worden wij mensen beperkt in wat we mogen doen of weten, omdat anderen denken te kunnen bepalen welke informatie we wel of niet krijgen. Dit moet ophouden, de wereld is van iedereen.

de ondertekenaars van deze petitie en alle mensen diens belangen wij behartigen

dat er steeds meer censuur wordt gepleegd op ons, burgers. Particuliere instanties (zoals bijvoorbeeld in Nederland stichting Brein), zwaar gefinancierd door commerciële bedrijven, denken te mogen bepalen welke sites wij wel of niet mogen bezoeken op internet. Wie zijn zij om voor ons te mogen bepalen wat wij wel of niet mogen? Wij zijn als indieners van deze petitie niet voor de verheerlijking van illegale praktijken, ons gaat het om het principe: want vandaag is het 'the pirate bay' die geblokkeerd wordt, maar morgen kan het iemands persoonlijke blog zijn die iemand niet aan staat. Vrijheid van meningsuiting geldt net zo goed digitaal. De oorzaak van internetpiraterij zijn de media zelf, die woekerprijzen voor hun producten vragen. Wij roepen op tot een vrij internet voor iedereen!

dat deze verkapte vorm van staatscensuur een halt toe wordt geroepen, dat de wil van het volk weer zijn rechtmatige plaats inneemt boven het commercieel belang van bedrijven die sowieso al miljoenen verdienen. Iedereen moet elke pagina op internet kunnen bezoeken, wat je met de informatie doet die daarop te vinden is (legaal of illegaal), is aan ieder zelf om te bepalen.

Onderteken deze petitie

bijna 3 jaar
ongeveer 3 jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.