Petitiefoto

Stop de bouw van het Gemeentekantoor in Doorn nu het nog kan!

Van de geplande bouw van het Gemeentekantoor te Doorn dient te worden afgezien. Het pand is op tekening al de duurste ambtenarenhuisvesting van Nederland en met actuele tegenvallers is geen rekening gehouden. Voor alle gemeenschappelijke belangen gaat de hand op de knip, behalve dit prestigeobject!

Bewoners van de Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Dat het in het huidige tijdsgewricht niet gepast is deze exorbitante uitgave te doen ten koste van allerlei zaken die wel het gemeenschappelijk belang dienen. De burger mag het verschil in de toekomst bijpassen. Daarnaast zijn er tal van andere aanleidingen om van de bouw af te zien: Gebrek aan service andere kernen (Leersum, Maarn, Driebergen etc) de voorziene parkeerchaos, de door deskundigen als gevaarlijk aangemerkte verkeersituatie etc.

De Gemeente af te zien van haar voornemen de bouw van het pand "koste wat het kost" door te zetten. Met de kennis van vandaag (inzake financiele middelen/tegenvallers, verkeer en de servicebehoeften van andere kernen) zou dit besluit nooit genomen zijn. De burger heeft onvoldoende inspraak gehad bij de vraag OF er een Gemeentekantoor moest komen, onder welke condities en op welke plek. Het is zaak dat de belangrijkste "stakeholder" gehoord wordt!

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Leersum
geen

Earlier updates

Gemeentekantoor Heuvelrug bij: "De Slag om Nederland" op maandag 6 februari 2012,

promo : "De Slag om Nederland"

.

+Read more...

promo : "De Slag om Nederland"

"In Utrechtse Heuvelrug zetten de bestuurders alles op alles voor een nieuw gemeentepaleis van 25 miljoen, bijna 100.000 euro per ambtenaar. De gemeente staat sinds enkele weken onder preventief toezicht van de provincie en vraagt burgers nu mee te denken over ruim drie miljoen aan bezuinigingen.

+Read more...

Met de gemeentelijke nieuwbouw  heeft de lokale financiële crisis volgens de bestuurders niets te maken"

Uitnodiging raadsvergadering voorgenomen finacieel toezicht d.d. 21 december 2011

Agenda Gemeenteraad

Bestuurlijk overleg gemeenteraad met gedeputeerde Van Lunteren over voorgenomen financieel toezicht provincie Utrecht

De provincie (Team Financieel Toezicht Lokale Overheden) heeft kritische kanttekeningen gemaakt bij de door de gemeenteraad vastgestelde begroting 2012 en heeft het voornemen om de begroting 2012 af te keuren en de gemeente onder preventief toezicht te plaatsen.

De gedeputeerde J.W.R.

+Read more...

van Lunteren, belast met het financieel toezicht, komt dat voornemen bespreken met de gemeenteraad in een bestuurlijk overleg. Dit overleg is openbaar; u bent van harte welkom.

Uitnodiging voor de vergadering op woensdag 21 december 2011

20:00 uur, locatie de raadzaal van het Cultuurhuis Pléiade, Kerkplein 2 te Doorn

:

Frits Naafs