Stop de afbraak van de Nederlandse krijgsmacht

De afgelopen twintig jaar heeft de Nederlandse krijgsmacht bezuiniging op bezuiniging doorgemaakt. De krijgsmacht is nu zo klein, dat de Nederlandse externe belangen niet meer beveiligd kunnen worden, terwijl onze economie van de export afhankelijk is. Hoog tijd om het tij te keren!

Wij zijn een groep betrokken burgers, actief dienende en oud-militairen, die op LinkedIn actief zijn.

Dat Nederland dreigt geen krijgsmacht van betekenis over te houden, een 'free rider' binnen de NAVO dreigt te worden en dat daardoor onze externe belangen (voortbestaan NAVO, bescherming directe economische belangen en de handhaving van internationale stabiliteit, vrede en veiligheid)in het geding zijn. Wij constateren ook onbegrip, onkunde en gebrek aan belangstelling voor Defensie onder alle politieke partijen.

Wij verzoeken de jarenlange tendens om steeds meer te bezuinigen op Defensie te keren en het financieringstekort niet te vullen met het huidige - en oplopende - defensie tekort. Concreet eisen wij dat er komende jaren - ondanks de crisis - niet verder op Defensie wordt bezuinigd. Tevens eisen wij, dat er een toekomstgerichte defensienota verschijnt, gebaseerd op de Verkenningen van 2010, die stipuleert welke potentiële bedreigingen zich komende jaren kunnen voordoen en hoe de krijgsmacht daarop zal worden ingericht.

Onderteken deze petitie

Kabinet
01-09-2016
Ondertekenbaar
Peter-Paul de Waal

meer dan 2 jaar
ongeveer 4 jaar
Leo van den Hoek, Kapitein bd der Kon Luchtmacht
Uden
J.j.m. Gloudemans
Rhenen
F.J. Kingma
Octogoon 36, 5283BR Boxtel
Maarten van der Molen
Heidi Manders (ex-militair)
Hechtel- eksel Belgie
Ex- militair koperaal der 1e klasse b.d.

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.