Station Driebergen-Zeist blijft een intercity-station!

Op het spoortraject Utrecht-Arnhem wordt gewerkt aan het realiseren van hoogfrequent spoor. Hierbij verliest station Driebergen-Zeist haar intercity status. Dit betekent dat reizigers, ongeacht het reisdoel, moeten overstappen in Utrecht danwel Ede.

Treinreizigers van en naar Driebergen, Zeist en omgeving, bezoekers van het nationaal park.

Dat de minister van Infrastructuur en mobiliteit binnen het programma hoogfrequent spoor gekozen heeft voor een variant waarin 6 sprinters per uur op station Driebergen-Zeist halteren (var. B2). Dat geen van deze sprinters een doorgaande functie heeft. Daarmee niet langer een directe verbinding tussen bestemmingen als Amsterdam en Arnhem blijft bestaan. Dit voor treinreizigers een extra gegarandeerde overstap tijdens hun treinreis betekent.

De minister haar besluit te heroverwegen en de variant A3 te kiezen waarin 4 intercity's en 4 sprinters halteren op station Driebergen-Zeist. Tevens bespaart dit de minister een investering van 40 miljoen euro en nog eens 6 miljoen euro aan investering vanuit de regio én een structurele, jaarlijkse bijdrage in de exploitatie vanuit de regio.

Maar meest belangrijk: treinreizigers van en naar Driebergen, Zeist eo. hebben betere treinverbindingen..

Onderteken deze petitie

3 maanden
4 maanden

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.