Campagnebeeld voor petities.nl

Speelgoedmuseum Deventer

Speelgoedmuseum Deventer trekt jaarlijks tienduizenden kinderen en (groot)ouders. En dat al sinds 1932! Vraag de Deventer politiek om ons niet weg te bezuinigen. Geef het speelgoedmuseum een toekomst en teken de petitie. Alvast bedankt!

Kinderen, ouders, opa's & oma's

1. Dat het speelgoedmuseum met tienduizenden bezoekers per jaar draagvlak en bestaansrecht heeft.

2. Dat de grootste en belangrijkste openbare speelgoedcollectie in Nederland het verdient het om permanent getoond te worden.

3. Dat sluiting van het museum een verarming van het cultuuraanbod in (de regio) Deventer zou zijn.

4. Er met weinig geld mooie resultaten worden behaald.

om het museum een vaste plek te geven in de Cultuurvisie die de gemeenteraad dit voorjaar vaststelt. Maak ons niet het slachtoffer van financiële problemen in de cultuursector waar wij geen schuld aan hebben.

Het antwoord

Het Speelgoedmuseum Deventer blijft open!

Op 13 november jongstleden heeft de gemeenteraad van Deventer - met 25 stemmen voor en 12 stemmen tegen - een besluit genomen over de toekomst van het Speelgoedmuseum. Onderdeel van het besluit is een eenmalige bijdrage van €700.000,- voor een beperkte eenmalige vernieuwing op de huidige locatie.

Bronnen: De Stentor 13-11-19 - Deventer.nl raadsinformatie - Deventer Verhaal 14-11-19

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Wij danken iedereen die de petitie heeft getekend of een kleurplaat heeft gekleurd! Ongelofelijk veel mensen, jong en oud en van binnen en buiten de stad Deventer hebben op allerlei manieren hun steun uitgesproken en keer op keer hun stem laten horen. Dit heeft grote invloed gehad op de besluitvorming door de gemeenteraad. Het besluit van woensdag 13 november maakt dat we weer een duidelijke stip aan de horizon hebben en in het Speelgoedmuseum verder kunnen gaan bouwen aan een mooie toekomst.

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom het Speelgoedmuseum Deventer? Kijk dan op onze website: www.speelgoedmuseumdeventer.nl of volg ons via Facebook.

Garrelt Verhoeven, directeur en petitionaris

Deventer
08-05-2019
Beantwoord
Garrelt Verhoeven, directeur museum
Speelgoedmuseum Deventer

Het Speelgoedmuseum Deventer blijft open!

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Garrelt Verhoeven, directeur en petitionaris

26-11-2019

Petitie Speelgoedmuseum aangeboden

Op woensdagavond 22 mei zijn de bijna 5.000 handtekening en 700 kleurplaten overhandigd aan burgemeester Ron König.

zie ook de berichtgeving in de Stentor

We hopen in de komende maanden duidelijkheid te krijgen over het voortbestaan van ons museum!.

23-05-2019

De petitie is gesloten: 4879 mensen stemmen vóór behoud van het Speelgoedmuseum!

Het Speelgoedmuseum bedankt iedereen die de petitie heeft getekend of een kleurplaat heeft gekleurd! De 4879 stemmen en ruim 700 kleurplaten worden op 22 mei aan de gemeenteraad overhandigd.

De petitie liep van 15 februari tot en met 8 mei 2019 om de gemeente Deventer op te roepen het Speelgoedmuseum niet te sluiten. In de Deventer politiek gaan namelijk stemmen op om het Speelgoedmuseum wegens bezuinigingen in de cultuurbegroting te sluiten.

Problemen die niet door ons zijn veroorzaakt. Sterker nog: ons museum behaalt al jaren goede resultaten met weinig geld. Sluiting zou niet alleen onrechtvaardig voelen, het lost ook de problemen in de cultuursector niet op.

10-05-2019