Petitie schrikkeldag

Schrikkeldag. Feestdag!

Een schrikkeljaar en met name een schrikkeldag is iets heel bijzonders, daar staan we eigenlijk helemaal niet bij stil. We hebben een dag extra, zouden we deze bijzondere dag dan ook niet op een bijzondere manier moeten invullen? Zouden we het niet uit moeten roepen tot feestdag?!

Iedereen die vind dat de schrikkeldag uit moet worden geroepen tot Nationale en/of Europese Feestdag.

De schrikkeldag is een hele aparte dag. Het is een dag extra, eens in de vier jaar hebben we een dag extra. In deze schrikkeljaren kunnen we meer doen dan normaal. Moeten we dan niet stilstaan bij zo'n bijzondere dag. En moeten we deze dag niet doen wat we de rest van het jaar niet kunnen doen, waar we de rest van het jaar geen tijd voor hebben. Willen we deze dag echt bijzonder maken dan moeten we hem kunnen vieren, dan moeten we vieren dat we een dag extra hebben, een dag om van te genieten. Maken we van deze dag een Nationale en/of Europese feestdag dan kunnen we hem bijzonder invullen, er van genieten en kunnen we hem vieren!

-Schrikkeldag tot Nationale Feestdag uitroepen!

-Schrikkeldag tot Europese Feestdag uitroepen, het is immers een universeel fenomeen!

-Uitroepen tot nationale feestdag en vrije dag, mensen moeten deze dag bijzonder kunnen invullen, ze moeten doen wat ze anders niet kunnen doen, andere jaren hebben ze hier immers geen tijd voor!

-Mensen moeten de gelegenheid hebben om de schrikkeldag te vieren! Want een bijzondere dag die vier je!

Sign this petition

Valerie Henneberke
Monique Vredenberg
over 4 years

No news about this petition yet.