Schrap bezuinigingen, behoud de bomen en het park op de Van Schaeck Mathonsingel

De gemeente Nijmegen wil miljoenen euro's bezuinigen. Subsidiebanen verdwijnen, sportclubs betalen meer huur en werklozencentrum Unitas moet verdwijnen. Dat is niet allemaal nodig. Schrap de parkeergarage aan de Van Schaeck Mathonsingel en herstel het park met de 86 oude bomen in haar oude glorie.

De petitie is aangeboden en toegelicht op een inspreekavond van de gemeenteraad van Nijmegen.

inwoners van de stad Nijmegen, die trots zijn op onze sociale voorzieningen en het vele mooie groen,

dat onze gemeenteraad voor een moeilijke keus staat; dat er miljoenen euro's moeten worden bezuinigd. dat wij een mogelijkheid gevonden hebben om minder te hoeven bezuinigen; dat de geplande parkeergarage aan de Van Schaeck Mathonsingel ruim 20 miljoen euro kost; dat de noodzaak van de bouw niet meer vaststaat omdat bouwplannen zijn geschrapt; dat bomen in een straat dreigen te worden gekapt die behoren tot het Beschermd Stadsgezicht;

de gemeenteraad van Nijmegen om minder te bezuinigen, en alsnog af te zien van de bomenkap en parkeergarage op de Van Schaeck Mathonsingel.
Daardoor blijft Nijmegen een stad die zwakkeren in de samenleving niet buitenspel zet. En ook aandacht heeft voor haar groene hart. Bovendien blijft, door het behoud van dit oude en groene visitekaartje van Nijmegen, de mogelijkheid bestaan dat onze stad gekozen wordt tot groenste stad van Nederland.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
Nijmegen