Rutte, red WikiLeaks!

Wij vragen: Veilig onderdak voor WikiLeaks in Nederland; Nederlandse politie arrestatiebevel te negeren; Politiek asiel in Nederland voor Julian Assange

internetgebruikers van Nederland

dat het voortbestaan van de site WikiLeaks ernstig wordt bedreigd. De oprichter en drijvende kracht achter deze site, Julian Assange, kan ieder moment gearresteerd worden (en dat is inmiddels gebeurd) zonder dat duidelijk is hoe verstrekkend de gevolgen daarvan zullen zijn.

Nederland is van oudsher een land dat onderdak biedt aan mensen die zich inzetten voor de vrijheid van meningsuiting. Wij willen dat Nederland hem en zijn site beschermen.

premier Rutte 1. te beloven dat WikiLeaks in Nederland onderdak kan vinden en dat de site beschermd wordt tegen pogingen om deze uit de lucht te halen. 2. te beloven dat de Nederlandse politie- en opsporingsdiensten het internationale arrestatiebevel negeren. 3. politiek asiel aan te bieden aan Julian Assange zodat hij zich hier vrij kan vestigen en tot in de hoogste instanties kan procederen tegen eventuele veroordelingen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

minister
03-03-2011
Ingetrokken
Redactie Joop
Organisatie:
Joop.nl

Melissa Scherpenzeel
Amsyterdam
Johan Dekker
Tegelen
Johan Sterk
M.Tegeltija
Mile Kit
Eric Combrink
Delft

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.