rijden onder invloed

Uit onderzoek blijkt dat bij het bellen in de auto (ook handsfree) het risico op een ongeval drie keer zo groot is. Dat is vergelijkbaar met een automobilist met een flinke slok op. Hij remt veel later, rijdt langzamer, mist aanwijsborden en houdt moeilijker koers.

wij zijn de burgers die het niet verantwoord vinden dat handsfree bellen wettelijk wordt toegestaan

Dat handsfree bellen tijdens het autorijden slachtoffers maakt maar dat de overheid het gedrag niet strafbaar stelt.De overheid waarschuwt enkel middels een campagne voor de gevaren verbonden aan het handsfree bellen tijdens het autorijden.Dat maakt het mogelijk dat iemand die weet dat zijn gedrag een gevaar kan zijn voor anderen of voor zichzelf en willens en wetens toch voor dit gedrag kiest ongestraft slachtoffers kan maken.

Daarom verzoeken wij de Tweede kamer na te denken over een wetsvoorstel waarin dit gedrag strafbaar wordt gesteld en er een verbod komt op het handsfree bellen tijdens het besturen van een auto.Niet alleen omdat bewust in gevaar brengen van anderen en jezelf niet geaccepteerd zou moeten worden als achterliggende waarde in onze maatschappij maar ook omdat het bijdraagt aan de veiligheid in het verkeer.

Onderteken deze petitie

02-02-2016
Ondertekenbaar
Xandra Horsten

Anoniem
ongeveer een jaar
W. Cuypers
Schinnen
bijna 4 jaar
G.Fonteijn
Venray
meer dan 4 jaar
Anoniem
ongeveer 5 jaar
James Rabinder Gajadhar
meer dan 5 jaar
Paul Verstappen
Eindhoven
meer dan 5 jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.