Referendum

Republiek: Ja of nee?

Wij (www.democ.nl) willen een referendum organiseren om te zien of Nederland een republiek moet worden of een monarchie moet blijven. Zo willen wij de Nederlanders de kans te geven om voor de eerste keer in onze geschiedenis hierover een doordachte keuze te maken.

een gevarieerde groep Nederlanders die de vrijheid om te kiezen wensen, samen met de ReformPartij

• dat het Nederlandse volk nooit daadwerkelijk de keuze heeft gekregen of wij nu een koninkrijk willen zijn of een republiek.
  • dat de majesteitsschenniswet in de weg van onze vrije meningsuiting staat, en daardoor ook in de weg van een discussie over het koningsschap. -> dat wij het het allerbelangrijk vinden dat de keuze tussen monarchie en republiek uiteindelijk aan de Nederlandse kiezer zelf moet zijn, en niét aan een politieke elite.

aan de Tweede Kamer om een landelijk referendum te organiseren, om zo Nederland de kans te geven om zelf te kiezen of wij in een koninkrijk of in een democratische republiek willen wonen. - Democratische medezeggenschap en het recht op vrije meningsuiting zijn immers kernwaarden van de Nederlandse cultuur en gemeenschap.

Onderteken deze petitie

01-01-2017
Antwoord verwacht:
01-01-2017
Ondertekenbaar
Erik Schrama
Organisatie:
ReformPartij

Nieuwtjes

Aankondiging van petitie Republiek: Ja of nee?

https://t.co/3LdiB1e4dT nieuwe #petitie "Republiek: Ja of nee?"— petities (@petities) July 13, 2016

.

13-07-2016