Surinameplein

Repareer het AOW-gat

10.775 ondertekeningen

Deze volkspetitie heeft als doel het opheffen van het door de Nederlandse Staat gemaakte onderscheid tussen rijksgenoten woonachtig in Nederland en rijksgenoten afkomstig uit Suriname en de voormalige Nederlandse Antillen, bij de opbouw van verzekeringsjaren voor een volledig AOW-pensioen.

Burgers van Suriname, Nederland en de Nederlandse Antillen, AOW-gerechtigden en belanghebbenden.

• Dat Nederlanders van Surinaamse en Antilliaanse afkomst gevestigd in Nederland, of elders woonachtig, over het algemeen een tekort aan AOW-verzekeringsjaren hebben.

• Dit is de Nederlandse Staat verwijtbaar, in het bijzonder de Sociale Verzekeringsbank (SVB), die haar informatieplicht in deze heeft verzaakt.

• Hierdoor zijn vele betrokkenen beperkt in hun bewegingsvrijheid en daardoor in een sociaal isolement terecht gekomen.

te bewerkstelligen dat het AOW-gat gedicht wordt. De eis moet vervallen dat: personen die in 1975 AOW gerechtigd waren eerst legaal in Nederland moeten verblijven alvorens daartoe aanspraak op te kunnen maken.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

30-06-2018
Winston Kout
Organisatie:
Comité 30 Juni

Nieuwtjes

30 juni Ceremonie van Besef op het Surinameplein in Amsterdam

Sinds 1993 komen honderden mensen bij elkaar op het Surinameplein, om stil te staan bij de lotsverbondenheid van de landen die bij het Koninkrijk der Nederlanden horen of hebben gehoord. Een lotsverbondenheid die rechten en plichten met zich meebrengt.

+Lees meer...

Tai Hori, volharden in verbinding, is de boodschap die wordt uitgedragen

De Ceremonie van Besef wordt traditioneel voorgegaan door de inheemsen met de samburadrum en zang.

Verschillende sprekers zullen ingaan op de lotsverbondenheid en er is zang en gebed. Na het hijsen van de vlaggen en de volksliederen zal de last post de 2 minuten stilte inleiden die om 20:00 ingaat.

Na het klinken van de samburadrum zal op rituele wijze eer worden bewezen aan de voorouders en zullen er bloemen worden gelegd bij het Monument van Besef.

De herdenking op de Dag van Besef op het Surinameplein is een indrukwekkende, ingetogen, sobere bijeenkomst van een beweging, ontstaan uit de grassroots, die met de jaren groter wordt en steeds meer mensen inspireert. Inloop vanaf 18:30. Iedereen is van harte welkom!

organisatie: comité 30 juni-1juli is te bereiken via: comite30juni@gmail.com

24-06-2018

Petitie-actie 'Repareer het AOW-gat' verbindt generaties

Petitie-actie 'Repareer het AOW-gat' brengt generaties bij elkaar #Uitwisseling #Besef #Overdracht #BRASA

Op naar de 10.000 digitale handtekeningen deze week. Vergeet niet na ondertekening on-line om ook de bevestigingsmail te versturen.

+Lees meer...

Link PETITIE: https://petities.nl/petitions/repareer-het-aow-gat?locale=nl

Het is iets van ons allemaal! Dus delen we iets dat van ons allemaal is.

17-02-2018

Tweede Kamer nu aan zet inzake 'Reparatie AOW-gat

Vorige week nam een vertegenwoordiging van de leden in de vaste commissie Sociale zaken van de Tweede Kamer de petitie 'Repareer het AOW-gat' in ontvangst.

Winston Kout van het 30 juni comité reageerde na de aanbieding: Tweede Kamer is nu aan zet! De ondertekeningsactie van de petitie zou aanvankelijk tot 25 februari lopen, maar blijft voorlopig staan om zoveel mogelijk mensen de informeren en de gelegenheid te geven en indien gewenst de petitie te ondertekenen.

Zie de video op Facebook

Op 18 februari organiseert het comité 30 juni - 1juli een bijeenkomst in de Oude Lutherse Kerk aan het Spui in Amsterdam..

10-02-2018