Rvvb x bav   red de sportclub bij jou in de buurt

Red de sportclub bij jou in de buurt

8.080 ondertekeningen

Hoe zou je het vinden als de sportvereniging waar jij/je kind al jarenlang actief is, opeens de deuren zou sluiten?

De lokale sportclubs hebben het zwaar. Uit onderzoek blijft dat een kwart van de sportverenigingen overweegt zijn accommodatie deze winter te sluiten vanwege oplopende kosten.

RVVB en BAV geven bestuurders van verenigingen een stem. Gezien worden, erkenning, waardering voor het vak

constateren dat:

PvdA-Kamerlid Mohammed Mohandis, breed gesteund door een overgrote meerderheid in de Kamer, vroeg het kabinet in juni al om te kijken hoe sportverenigingen die vanwege stijgende energieprijzen in de knel komen, kunnen worden ondersteund. De minister zei toen meer tijd nodig te hebben, maar er is nog steeds geen plan en we hebben geen tijd te verliezen.

Daarom dringen wij bij het kabinet aan om nú in actie te komen om de amateurclubs te redden.

De RVVB en de BAV roepen alle Nederlanders op ons culturele erfgoed, het verengingsleven, te beschermen. Help ons mee en teken de petitie! Met genoeg handtekeningen kan dit kabinet niet om ons heen en kunnen we er daadwerkelijk voor zorgen dat al die amateurclubs die essentieel zijn voor ons, onze kinderen en de buurt, de deuren open kunnen houden.

ONDERTEKENING IS PAS DEFINITIEF NADAT U DEZE VIA DE LINK IN UW MAIL HEEFT BEVESTIGD!

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

minister
15-02-2023
Daniel Klijn | Ben van Olffen
Organisatie:
Register voor Verenigingsbestuurders & BAV Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen

Een enquête is overhandigd aan Tweede Kamer op 22 november 2022

Op 22 november 2022 is een enquête overhandigd aan de Tweede Kamer, aan de commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport die de noodzaak aantoont.

Ontvangers ervan waren:

• B.M.G.
+Lees meer...

Smals (VVD) voorzitter - R.J. (Rudmer) Heerema (VVD) - V. Maeijer (PVV) - J.M.P. van der Laan (D66) - E.M. Westerveld (GroenLinks) - W.R. van Haga (Groep Van Haga) - M. van Nispen (SP) - I. (Inge) van Dijk (CDA) - M. Mohandis (PvdA) - F. Azarkan (DENK)

Bron: tweedekamer.nl

06-12-2022