!Red de Nederlandse traditionele zeegaande zeilvaart!

1910 signatures

Door een falende overheid dreigt het einde voor de zeilende traditionele zeevaart. Een jarenlang goed functionerend beleid gaf Nederland een prachtige zeegaande vloot. Als onze overheid nu haar verantwoordelijkheid niet erkent zijn alle investeringen voor niets geweest en gaat deze prachtige vloot van zeegaande traditionele zeilschepen verloren.

Reders en schippers van zeegaande traditionele zeilschepen laten al meer dan twintig jaar passagiers kennis maken met de kunst van het zeezeilen met grote schoeners en dwarsgetuigde schepen. We streven op deze wijze bovendien naar het behoud van het nautisch erfgoed en het doorgeven van het vakmanschap.

-dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat de zeegaande zeilvloot in ernstige problemen heeft gebracht door twee jaar geleden toezeggingen te doen aan Denemarken en Duitsland mbt de voorschriften voor zeegaande zeilschepen. Deze toezeggingen zijn: 1. in strijd met de Nederlandse regelgeving en het overheidsbeleid, 2. onuitvoerbaar voor de scheepseigenaren omdat het regels betreffen die niet van toepassing zijn op zeilschepen (hetgeen de drie overheden al jaren erkennen), 3. concurrentievervalsend (de eisen die aan NL.schepen worden gesteld staan niet in verhouding met de eisen die aan soortgelijke Deense en Duitse schepen worden gesteld)

Hierdoor is er nu een conflict met Denemarken en Duitsland dat zo ernstig is dat de Nederlandse zeilvloot in haar voortbestaan wordt bedreigd.

de Nederlandse regering om haar verantwoordelijkheid voor deze situatie te erkennen en de vloot te behoeden voor de ondergang.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
15-01-2010
Closed
Sas Boot-Ton
Organisation:
reders en schippers van de Nederlandse zeegaande traditionele zeilvloot.

JNuhaan J.L. Nuhaan
's-gravenzande
deel ROTC 2010
over 6 years

No news about this petition yet.