Movies2

Red bioscoop The Movies

Zoals te lezen in het artikel “Het doek dreigt te vallen voor The Movies” (Parool, 20/6/2020) moet de oudste bioscoop van Amsterdam mogelijk nog voor het einde van het jaar de deuren sluiten. Wij vragen de gemeente om een oplossing te vinden voor het behoud van dit onvervangbare culturele instituut.

Film- en cultuurliefhebbers van Amsterdam

• Dat de monumentale bioscoop The Movies tenonder dreigt te gaan aan de gevolgen van de coronacrisis.
  • Dat The Movies sinds 1912 bestaat, en daarmee de oudste bioscoop van Amsterdam is.
  • Dat The Movies in 2019 nog een recordaantal van 150.000 bezoekers mocht verwelkomen.
  • Dat The Movies, met een verbindend filmaanbod van arthousefilms en blockbusters, een onmisbaar onderdeel is van het culturele aanbod in het centrum van de stad.

de gemeente Amsterdam om samen met The Movies een oplossing te vinden, zodat dit unieke stukje Amsterdam behouden blijft.

Het antwoord

Crowdfunding voor nieuwe fundering

The Movies gaat eerst dicht voor een verbouwing en dan weer open. Een crowdfunding start nu voor restauraties.

Bron: Het Parool, 1 juni 2021

REACTIE PETITIONARIS

Toen vorig jaar het nieuws naar buiten kwam dat onze bioscoop in zwaar weer verkeerde, lieten jullie massaal van je horen om ons te steunen. Het raakte ons om zoveel mooie reacties te ontvangen en we willen jullie daar nogmaals ontzettend voor bedanken. Inmiddels kunnen we gelukkig meedelen dat het voortbestaan van The Movies niet langer bedreigd wordt. Wel blijft The Movies voorlopig dicht in verband met funderingsproblemen: we moeten dit jaar noodgedwongen onze bioscoop grondig renoveren. Naar verwachting kunnen we maart 2022 de deuren weer voor jullie openen.

Als we straks weer open zijn, willen we dat The Movies haar glans terug heeft. Daar hebben we jullie hulp bij nodig. Tussen 1 juli en 20 augustus organiseren we een crowdfunding voor de restauratie van onze grote zaal. De antieke onderdelen van de bijna 110-jaar oude bioscoopzaal hebben onze aandacht nodig en waar mogelijk willen we verbeteringen aanbrengen. Een bijdrage leveren kan via Voor de Kunst.

Elke donatie is welkom. Hopelijk zien we jullie allemaal terug tijdens de heropeningsfestiviteiten!

Hartelijke groet,

Het The Movies-team

01-09-2020
Beantwoord
Julien Staartjes
Red The Movies

Crowdfunding voor nieuwe fundering

Bron: Het Parool, 1 juni 2021

REACTIE PETITIONARIS

Hartelijke groet,

Het The Movies-team

01-07-2021

30.000!

Op zondag 28 juni 2020 om 10:35 werd de 30.000 ondertekening gezet onder de petitie! .

28-06-2020

NH Nieuws: Duizenden steunbetuigingen om Amsterdams oudste bioscoop The Movies te redden

Een petitie om bioscoop The Movies aan de Haarlemmerdijk te redden, heeft binnen een dag al ruim 4000 handtekeningen opgeleverd. De bioscoop die in 1912 werd opgericht, zou het (...) lees verder.

22-06-2020