Adverteerders gebruiken bloot om ons te verleiden tot het kopen van hun product. Dit leidt teveel af tijdens deelname in het verkeer en dat kan gevaarlijk zijn! Bovendien geeft het een verkeerd beeld van de man en de vrouw en dus ook een verkeerd beeld aan onze kinderen.
Christenen, anders gelovigen, ouders, automobilisten, trein- en busreizigers en anderen.
Er schuilt een groot gevaar in het plaatsen van reclameposters met mannelijk en vrouwelijk bloot langs verkeerswegen: het verhoogt de kans op ongelukken.
Bovendien zien we dat kinderen een onjuist beeld wordt opgedrongen van de man en de vrouw in de samenleving. Het beeld dat mannen en vrouwen wegwerpartikelen zijn en dat de relatie tussen man en vrouw voornamelijk op lust gebaseerd is.
Wanneer er reclame op dergelijke wijze gemaakt wordt, dient men zich af te vragen of er geen betere manier is om het product onder de aandacht te brengen en daarvoor moet echt moeite gedaan worden.
om reclamesbureaus uit te dagen om met meer creativiteit te adverteren zonder vrouwen en mannen op een onrespectvolle manier af te beelden. Het is de vraag wat een adverteerder verkoopt wanneer hij of zij werkt met het sex verkoopt model. Een goed product heeft geen bloot nodig!