Randweg Vlijmen

Alternatief tracé voor de nieuwe randweg van Vlijmen. * Spaart natuur * Spaart aanlegkosten * Spaart inwoners tegen onnodig verkeersoverlast * Spaart kilometers * Zorgt voor bereikbaar winkelcentrum * Zorgt voor openbaar vervoer in het centrum

Ingediend op 6 februari 2012.

Inwoners van Vlijmen en Haarsteeg Natuurliefhebbers Winkeliers van Vlijmen-centrum

Dat het aangenomen tracé van de randweg Vlijmen-oost garant staat voor het volgende: Het huidige verkeersinfarct in het centrum van Vlijmen wordt verlegd naar de woonwijken. Het winkelcentrum wordt een doodlopende straat. De natuur rond het Engelermeer wordt ernstig aangetast. Per dag worden vele duizenden kilometers omgereden, door een natuurgebied, om bij het centrum te komen.

Het reeds aangenomen tracé te wijzigen. De natuur niet aan te tasten rondom Engelermeer en polder. Het verkeer vanaf de A59 met bestemming Vlijmen te verdelen over meerdere bestaande wegen via een korte, nieuw aan te leggen, verbindingsweg. Het centrum niet autovrij te maken maar autoluw. Voor verdere uitleg van het plan zie de omschrijving van het alternatief tracé d.d. 1 januari 2012.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
Heusden
06-02-2012
In treatment
joris wijffelaars

N. Verhoeven
Vlijmen
M.H.W. Smits
Oss
L.J.A. Kreté
Vlijmen

Earlier updates

Randweg

17-02-2012 | Petition:Randweg Vlijmen

Indiening petitie

Maandag 6 februari is de petitie ingediend bij B&W en raadsleden van de Gemeente Heusden. De Gemeente Heusden is op dit moment het alternatieve tracé aan het bestuderen, daarna volgt een uitnodiging voor overleg. Zie ook: http://www.scherper.nl/templates/scherper/pdf/jaargang37week_06.pdf.

+Read more...

16-02-2012 | Petition:Randweg Vlijmen