Kat2

Provincie Utrecht schiet onze katten niet af!

De Provincie Utrecht moet haar opdracht aan (hobby)jagers intrekken om alle ‘verwilderde’ huiskatten af te schieten. Het doodschieten van ‘verwilderde’ huiskatten is de zoveelste uitwas van het faunabeheer van de overheid. Wij vragen een ander beheer: zonder geweer.

Verontruste, verontwaardigde burgers die menen dat er beschaafdere alternatieven bestaan dan afschot

dat de provincie Utrecht: *(hobby)jagers aanmoedigt om zoveel mogelijk katten af te schieten: zonder controle of deze katten eigenaren hebben en zonder rapportageverplichting over hoeveel en waar katten worden doodgeschoten *hiermee niet alleen veel dierenleed veroorzaakt maar ook katteneigenaren verontrust *verzuimt om alternatieven uit te proberen in Utrechtse buitengebieden, zoals het vangen, castreren/steriliseren en terug/herplaatsen

*de provincie direct haar aanwijzing in te trekken om 'verwilderde' katten te doden *de provincie om gegevens over tot nu toe gedode katten (locaties, data) alsnog openbaar te maken *de provincie te inventariseren waar initiatieven bestaan om verwilderde katten te vangen, neutraliseren en her/terugplaatsen, *de provincie geld vrij te maken om te onderzoeken wat de effecten van deze duurzame en diervriendelijke methodes zijn om eventuele schade in het buitengebied en in natuurgebieden te beperken

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
Provincie Utrecht
01-03-2013
Closed
Partij voor de Dieren Utrecht
Organisation:
Partij voor de Dieren

Danique Tel
veenhuizen
student dier & gedrag
Germa Brouwers
Heppen-Leopoldsburg, België
Harvey Harrison
Lapta/Girne, Turkey
Martine Brinks
Zwolle
Frans de Ronde
Vlaardingen
henk Loorbach
almost 3 years

No news about this petition yet.