protest aan europees parlement: inzake Dierenrecht

Bescherming van huisdieren binnen de EU

Coalition4dogs

Zoals zo veel mensen houd ik van zon, zee en vakanties. Zeker Spanje komt dan in mijn gedachte. Prachtige Cultuur, natuur, steden & dorpen de sensuele Flamenco muziek en dans, de gastvrijheid en vriendelijkheid van de inwoners van Spanje.

Helaas hebben heel veel inwoners van Spanje een hele macabere cultuur daar waar het gaat om de rechten van hun dieren. Deze worden gezien en gebruikt als een voorwerp. Die je mag schoppen, slaan, vertrappen en erger martelen! Overvolle asiels met niet of nauwelijks steun van de overheid. Dieren worden in privébezit vaak verwaarloosd er lijkt niet nagedacht te worden dat het weerloze wezens zijn. Die als ze eenmaal het bestaan van zwerfdier krijgen worden verdelgd alsof het ongedierte is. Op geen enkele manier worden zij beschermd en zijn vogelvrij voor mensen die er plezier in scheppen om dieren een zo lang mogelijke doodstrijd te laten vechten!

Hier kan men niet de ogen voor sluiten als lid van de Europese unie! Vele vakantiegangers die naar Spanje trekken zijn Britse, Belgen, Nederlanders en Duitsers die het toerisme hard kan treffen. Waarneer zij Spanje massaal gaan boycotten als vakantieland, zolang er niets gedaan word om de rechten van dieren in Spanje te verbeteren en dieren beschermd gaan worden tegen deze wreedheden.

Dierenrechten moeten aanzienlijk verbeterd worden in de EU. Middels onderwijs, voorlichtingen & hulp in de landen waar niet of nauwelijks dierenbescherming bestaat.