Petitie ter uitbreiding van de EU-wetgeving inzake rechten van het dier

Petitie ter uitbreiding van de EU-wetgeving inzake rechten van het dier zodat dieren die worden gedood onder omstandigheden zoals stierenvechten meetellen

Europeanen

Toros de Tordesillas: Ieder jaar in september, wordt een stier gemarteld en gedood tijdens een feest genaamd 'Toro de la Vega' in de Spaanse stad Tordesillas. Honderden mannen te voet en te paard jagen op de stier en steken hem met lange lansen, totdat hij instort. Vervolgens snijden ze zijn staart en testikels af, waarna hij wordt gedood.

Het is een duidelijk misbruik van onze rechten als burgers dat publiek geld wordt gebruikt om deze evenementen waarbij dieren worden gemarteld, te houden zonder dat de burger in staat is om te protesteren, en worden gerechtvaardigd als onderdeel van de culturele gewoonten van een land.

Ik eis dat de EU-wetgeving inzake dierenmishandeling wordt uitgebreid tot publieke evenementen die schade, marteling of de dood van dieren tot gevolg hebben, zoals het stierenvechten en andere evenementen zoals de toros de Tordesillas, een gebied van wetgeving die op dit moment valt onder de verantwoordelijkheid van de Lid-Staten zelf. Bovendien eis ik dat maatregelen worden genomen tegen het gebruik van publiek geld voor dit soort evenementen.

Current status

This petition is not open to collect signatures.

Addressed to:
Europees Parlement