You, the petitioner
Petitie 2019 %282%29

Patiëntveiligheid in gedrang. Gesprek in apotheek weer farmaceutisch inhoudelijk!

1,550 signatures

Het uitgifte begeleidingsgesprek in de apotheek dient een farmaceutisch inhoudelijk gesprek te zijn. Voorlichting en instructie bevorderen een juist medicijngebruik en therapietrouw, nodig voor de patiëntveiligheid inzake medicijngebruik. Vertrouwen van de patiënt is hierbij van groot belang.

Petition

We

Optima Farma, het apotheekteam, apothekers & patiënten en cliënten van de apotheek.

 

observe

Dat de diverse maatregelen, ingesteld om de farmaceutische gezondheidszorg betaalbaar te houden, veel impact hebben op het verstrekken van geneesmiddelen. De uitleg hierover leidt tot veel discussie aan de balie in de apotheek. Gevolg: patiënten staan minder open voor een farmaceutisch inhoudelijk gesprek over geneesmiddelen. Het vertrouwen in de farmaceutische zorg neemt af. De patiëntveiligheid komt hierdoor in het gedrang.

 

and request

Dat dit stopt. Wij willen dat het gesprek aan de balie in de apotheek weer farmaceutisch inhoudelijk is.

Dat gesprekken over medicijntekorten, wijzigingen in merken, vergoedingen, machtigingen en andere (financiële) zaken betreffende verstrekkingen van geneesmiddelen, voortaan aan het loket bij de overheid/zorgverzekeraar plaats vinden.

Vragen staat vrij, maar aan de juiste partij!

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
Tweede Kamer 
Petition desk:
Lead petitioner:
Trudy van Geffen 
Organisation:
Optima Farma, de beroepsvereniging van apothekersassistenten, farmaceutisch consulenten, managers en farmakundigen 

History

Signatures