Pak de oorzaak aan: verander de banken

De EU leent steeds meer geld aan (bijna-)failliete Euro-landen. Ipv dat dit geld goed besteed wordt, gaat het over het algemeen rechtstreeks naar de banken die te risicovolle investeringen hebben gedaan. Daarom: verander de aansprakelijkheid van banken en hun aandeelhouders.

de bevolking van Nederland, van jong tot oud en ongeacht huidskleur of nationaliteit,

dat de manier waarop Nederland en de Europese Unie proberen de financiële crisis te beheersen, niet werkt. Dit aangezien het geld dat aan landen geleend wordt, naar de banken gaat zonder dat het land zelf er beter van wordt - juist niet vaak aangezien landen dan zo draconisch moeten saneren van de EU dat hun toekomstperspectief niet gunstig is terwijl ze het geld dat ze lenen niet nuttig kunnen gebruiken.

daarom de oorzaak aan te pakken: de banken. Deze worden telkens gered, zonder dat banken hun beleid lijken aan te passen. Daarom verzoeken wij u dat wanneer banken in Nederland gered/geholpen moeten worden, dit alleen tegen een verplichte nationalisering zonder vergoeding kan zodat aandeelhouders beter over het beleid gaan nadenken. Daarnaast verzoeken wij u dit voorstel ook ter overweging aan uw Europese collega's te geven.

Sign this petition

Nuenen
gepensioneerd
about 4 years

No news about this petition yet.