Ov Go Jongerenabonnement in termijnen betalen vòòr start schooljaar 2019-2020

Het Go Jongerenabonnement in meerdere termijnen betalen moet opnieuw ingevoerd worden voor de start van het schooljaar 2019-2020 omdat dit abonnement zeer geschikt is voor scholieren.

Allen die vinden dat het Go Jongerenabonnement in maandelijkse termijnen betaald moet kunnen worden.

constateren dat:

• Dat bij het jongerenabonnement van Connexxion het mogelijk was om in termijnen te betalen.

• Na de overstap naar Keolis kan dit niet meer tenzij je het volledige bedrag in 1 keer betaalt.

• Bij het reguliere maandelijks abonnement, Randstad Noord genoemd, kan je in maandelijkse termijnen betalen maar ben je voor dezelfde rit 10 euro per maand meer kwijt.

• Het openbaar vervoer dient toegankelijk en zoveel mogelijk betaalbaar te zijn voor iedereen.

Dat Almeerders die het Go Jongerenabonnement niet in één keer kunnen betalen, omdat ze een smalle beurs hebben, de mogelijkheid moeten hebben om vanaf schooljaar 2019-2020 in maandelijkse termijnen te kunnen betalen.

Het antwoord

Almere in gesprek met Keolis over Go-abonnement in termijnen

Via de Politieke Markt van 28 mei 2019 heeft raadslid H. Buyatui van de fractie Buyatui de vraag over een Go-abonnement in termijnen gesteld aan het college, schriftelijk al op 1 april. Het antwoord van de wethouder kwam per brief op 29 juli 2019:

In meerdere termijnen betalen is wenselijk en dit is eerder met Keolis besproken. Almere heeft het Go Jongerenabonnement niet als eis opgenomen in de aanbesteding. Over de mogelijkheid om het Go Jongerenabonnement in meerdere termijnen te betalen is Almere in overleg en Keolis staat ervoor open te werken aan een passende oplossing. Maar dat lukt niet voor de start van het schooljaar 2019-2020.

REACTIE PETITIONARIS

Bedankt voor het ondertekenen van de petitie. De petitie is inmiddels ingediend, in de bijlage de terugkoppeling die ik heb gehad van de gemeente.

Wil je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkeling zet dan op de bevestigingspagina een vinkje bij Ja, houd mij op de hoogte over de voortgang van deze petitie

EINDE REACTIE

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Almere
09-07-2019
Gesloten

Almere in gesprek met Keolis over Go-abonnement in termijnen

+Lees meer...

Het antwoord van de wethouder kwam per brief op 29 juli 2019:

REACTIE PETITIONARIS

EINDE REACTIE

27-07-2019

Of meer?

Tussenstand 477 halen we de 500?.

30-06-2019

Ja ja

Ja ja inmiddels 355 handtekeningen, maar er kunnen er nog meer bij. :).

10-06-2019