Ook de evenementen-industrie moet in aanmerking komen voor ondersteuning!

Ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes in de KvK, kunnen een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in de schade mbt het coronavirus bij het Noodloket. In de lijst staan heel veel branches behalve de evenementen branche. Dit is zeer onterecht.

, de gehele evenementen-industrie.

dat de evenementenindustrie op dit moment uitgesloten is van een tegemoetkoming (Noodloket) in de schade mbt het coronavirus. In de lijst van de vastgestelde SBI-codes staan heel veel branches behalve de evenementenindustrie. Dit is zeer onterecht.

dat alle gerelateerde SBI-codes mbt de evenementen-industrie opgenomen moeten worden in de lijst en dus ondersteuning horen te krijgen.

Het antwoord

Kabinet breidt ondersteuning voor ondernemers zoals in de evenementenbranche uit

Het kabinet heeft 7 april besloten om de TOGS-regeling aan te vullen. Daardoor hebben diverse contactberoepen zoals tattooshops, die zich eerder nog niet konden registeren, omdat ze geen specifieke code in het Handelsregister hadden, toegang tot de TOGS-regeling. Ook zijn kleinere MKB-winkeliers in de food, dienstverlening zoals taxi’s, praktijken van onder andere tandartsen, fysiotherapeuten en toeleveranciers van eet-en drinkgelegenheden of (culturele) evenementen toegevoegd.

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Iedereen enorm bedankt voor het tekenen van deze petitie! Zoals vandaag bekend is geworden...... Zoals al eerder gezegd, 'Let's do this together' werkt dus. Voor nu, heel veel sterkte en succes en stay safe.

Met vriendelijke groet, Guestzone

EINDE REACTIE