Onderzoek Prostaatkanker bij mannen boven de 40

Prostaatkanker is makkelijk te herkennen door simpel bloedonderzoek naar het hormoon PSA. Net als het uitstrijkje bij vrouwen moeten mannen de mogelijkheid krijgen om deze PSA jaarlijks te laten controleren. Stop kanker nummer 1 bij mannen, begin met een vroege diagnose.

bezorgde burgers

Dat prostaatkanker één van de meest voorkomende kanker vormen is bij mannen boven de 40. Een vroege diagnose van deze kanker kan helpen bij het beter en succesvol bestrijden hiervan. Door een redelijk simpel bloedonderzoek kan deze kanker soort herkend worden en start de behandeling in een vroeg stadium. Dit verkort de behandeling, kosten en vooral het leed. En verhoogd het succes van behandeling.

Een campagne waarin mannen boven de 40 jaarlijks worden opgeroepen om een bloedonderzoek te laten doen naar hun PSA (Prostaat Specifiek Antigeen) waarde. Op dit moment wordt een dergelijk grootschalig onderzoek al gedaan tegen baarmoederhalskanker bij vrouwen (uitstrijkje) met zeer goede resultaten. Hetzelfde verzoeken wij bij mannen tegen prostaatkanker.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

staatssecretaris
28-04-2010
Ingetrokken
RC

meer dan 5 jaar
bijna 6 jaar
Cindy Hendriks
Loon op Zand
Amber Kuipers
psycholoog
Monique Trienekens
eindhoven
Susanne Hendriks
Venlo

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.