Ondersteun de raad voor het behouden van het voortgezet onderwijs in Kerkrade

De raad van de gemeente Kerkrade heeft kennis genomen van het voornemen van de SVOPL om met ingang van het schooljaar 2012 in Kerkrade geen middelbaar onderwijs te huisvesten, anders dan een vmbo-t locatie. De raad betreurt deze gang van zaken en roept inwoners op deze petitie te ondertekenen.

Scholieren Ouders Inwoners Besturen overige onderwijsinstellingen Maatschappelijke instanties Overige sympathisanten

Dat het voor Kerkrade van 'levensbelang' is om nu en in de toekomst volwaardig voorgezet onderwijs te kunnen blijven bieden aan haar inwoners. We zijn dan ook van mening dat zowel gemeenten als onderwijsstichtingen een maatschappelijke verantwoordelijkheid hierin dragen en zorg dienen te dragen voor een evenwichtige spreiding en huisvesting van het voortgezet onderwijs in de regio Parkstad Limburg.

Het college en de betrokken onderwijsinstellingen in overleg te treden om tot een gezamenlijke visie te komen over de spreiding en huisvesting van het voortgezet onderwijs in de regio Parkstad Limburg; En verzoeken SVOPL in afwachting van nieuw te ontwikkelen spreidingsbeleid het voorgenomen besluit tot sluiting van de locatie Holz niet om te zetten in een definitief besluit.

Sign this petition

Addressed to: