Nln4x3

Onbeperkt openbaar vervoer

10.907 ondertekeningen

Het openbaar vervoer is voor veel mensen met een beperking niet goed toegankelijk. Wij vragen daarom aan de staatssecretaris om er voor te zorgen dat al het nieuwe materiaal dat wordt aangeschaft voor iedereen toegankelijk is. Wij vinden dat iedereen recht heeft op Onbeperkt Openbaar Vervoer!

Het B-Team van No Limits Network (KRO-NCRV) en met ons vele Nederlanders met en zonder beperking.

constateren dat:

• dat onbelemmerd met het openbaar vervoer reizen voor veel mensen met een beperking in Nederland lastig is.

• Ondanks dat er met de ratificatie van het VN-verdrag inzake de rechten van mensen met een beperking goede stappen zijn gezet, is het openbaar vervoer nog niet voor iedereen toegankelijk.

• Zo is bijvoorbeeld 98% van de bussen toegankelijk, maar slechts 46% van de bushaltes en kan je met je rolstoel niet zelfstandig met elke trein reizen.

De staatssecretaris van VWS ervoor te zorgen daar waar mogelijk en anders actief te stimuleren dat het nieuwe ov-materieel dat vanaf nu wordt aangeschaft voor iedereen toegankelijk is. Met ander woorden, dat alle nieuw aangeschafte bussen, trams, metro's en treinen voorzien moeten zijn van diverse hulpmiddelen voor mensen met een beperking. Om ook daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van het nieuwe materieel moeten ook de stations en perrons tijdig worden aangepast, bijvoorbeeld met een gelijke instap.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Staatssecretaris
24-10-2017
Wensly Francisco
Organisatie:
KRO-NCRV No limits Network

We gaan de Petitie aanbieden

In de Week van de Toegankelijkheid gaan wij de petitie aanbieden aan staatssecretaris Van Rijn van Welzijn, Volksgezondheid en Sport. Dit doen we op op maandag 2 oktober om 14 uur op zijn eigen ministerie in Den Haag, vlakbij station Den Haag Centraal.

Uiteraard is iedereen die getekend heeft hierbij van harte welkom, dus kom vooral langs.

+Lees meer...

Laat alvast via het event op onze Facebook-pagina weten als je hierbij aanwezig bent. En via Facebook doen wij ook live verslag van de overhandiging dus hou onze pagina in de gaten.

Begin oktober starten we met onze uitzendingen op Youtube, dus abonneer je nu op ons Youtube-kanaal! En like ons ook op Facebook, zodat je niets hoeft te missen van No Limits Network!

Met hartelijke groet, en tot ziens op 2 oktober in Den Haag!

Het B-Team van No Limits Network

22-09-2017