Omgangsrecht Grootouders

In situaties als echtscheiding, ruzie, uithuisplaatsing, komt het voor dat grootouders opeens geen contact meer kunnen hebben met hun kleinkinderen. Ook door het beleid van Jeugdzorg bij uithuisplaatsing worden grootouders aan de kant gezet. Dit verdriet mag niet langer doorgaan. Het beleid moet veranderen. Jeugdzorg moet iedere situatie specifiek bekijken en het contact grootouders/kleinkinderen intact houden.

Raymond en Angela Bastings, Maastricht en met ons duizenden grootouders in Nederland

dat tot ieders verdriet, het contact tussen grootouders en kleinkinderen, verbroken wordt als de kleinkindjes uit huis geplaast worden. Zelfs als grootouders lange tijd de kleinkindjes verzorgd en opgevoed hebben, komen ze opeens aan de zijlijn te staan en verliezen het contact. Bureau Jeugdzorg houdt namelijk geen rekening met grootouders.

de minister van Jeugd en Gezin het beleid van jeugdzorg op dit punt eens goed onder de loep te nemen en te veranderen. Jeugdzorg doet immers alles in het belang van de kinderen? Daar hoort een goed contact met o.a. grootouders ook bij.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
31-08-2009
Closed
Angela Bastings
Organisation:
Grootouders Omgangsrecht

Adri v.d. Wee-Kouters
's-Hertogenbosch
Oma
J.de Wit.
Vlaardingen
Willy
Vlaardingen
Sociaal werkster
Elles de Wilde
Hoogland
Hiermee wordt hopelijk snel al dit onnodige leed gestopt !
over 6 years
johanna maria de werk van deursen
hoogland
Leony
Haarlem
MJ Jongeneel
Nieuw-Vennep
alleenstaande moeder van 3 kids
eggermont luc
kuurne
accountant je kleinkind is je eingen vlees en bloed je kleinkind zien is een fundamenteel recht van de grootouder
bouckaert christine
harelbeke
hetty riet
papendrecht
over 6 years

No news about this petition yet.