Helaas, petities aan bedrijven doen we niet op petities.nl.
Want bedrijven hebben een klantenservice die alle reacties heel zorgvuldig tellen en wekelijks of zelfs dagelijks aan het management rapporteren in een spreadsheet en presentatie en uitgebreid bespreken. Ze luisteren goed naar hun klanten om te voorkomen dat ze weglopen naar de concurrent.
Het management neemt beslissingen gebaseerd op cijfers over omzet, kosten, bereik, merkreputatie, en dus ook signalen via de klantenservice over ontevredenheid.
Als u de klantenservice een bericht stuurt dan krijgt u normaal gesproken ook een uitgebreide uitleg terug.
In het geval van commerciële omroepen zijn de adverteerders de klanten (de kijker alleen indirect, tenzij die wegschakelt). Als u klant bent van een adverteerder kunt u de klantenservice bestoken met klachten, dreigen met een boycot.
Via een petitie kunt u bij ons niet oproepen tot een boycot. Oproepen tot ander gedrag is niet waar een petitie voor is, ondertekenaars zijn niet de ontvanger van een petitie. Gedrag kunt u op gang zetten door een plaatje via sociale media met een oproep te laten circuleren bijvoorbeeld.
Een petitie is gericht aan een monopolist zoals de overheid waar je geen grip op hebt behalve bij de verkiezingen.
De markt is ook vrij genoeg om de situatie te veranderen. De commentatoren kunnen via (internet)radio hun commentaar leveren bijvoorbeeld. Als er wetgeving nodig is, dan kan een petitie wel.
Olav Mol, De stem van de Nederlandse F1 wereld, zal via F1TV het Nederlandse volk weer op de hoogt houden tijdens f1 sessie’s , na het weigeren van de commentator door Viaplay.
Ook het unieke , scherpe en leuke interview stijl zal weer terug moeten keren via F1TV
Zouden graag Olav Mol en Jack Plooij weer terug zien treden in de f1 wereld.
De “fans” van het unieke verslaggeving fans van Olav En Jack
Nederlands commentaar door Olav Mol en Jack Plooij bij F1TV