Ns directeur bert meerstadt krijgt gouden krent

NS-reizigers voor een Nette Schoonmaakcao

Veel schoonmakers werken bij CSU, die in opdracht van de NS de stations en treinen laat schoonmaken. NS is als grote opdrachtgever mede verantwoordelijk voor de armzalige arbeidsvoorwaarden van de schoonmakers. Daarom dringen NS-reizigers er bij de NS op aan niet zo gierig de schoonmaak in te kopen.

De actie van de schoonmakers is intussen beëindigd en er is een cao-akkoord gesloten. De schoonmakers bedanken iedereen voor de steun. Alle kleine beetjes hebben bijgedragen aan en goed resultaat. De NS nemen hun verantwoordelijkheid door een convenant te sluiten met de vakbonden waardoor de schoonmakers niet meer de dupe kunnen worden van inhuur van schoonmaakwerk voor een te lage prijs. De lijst met ondertekeningen wordt op 1 mei 2010 vanaf 14.00 uur op het Beursplein in Amsterdam aangeboden aan vertegenwoordigers van de schoonmakers.

vinden als NS-reizigers dat schoonmakers van treinen en stations respect verdienen.

dat de NS als grote opdrachtgever mede verantwoordelijk zijn voor de armzalige arbeidsvoorwaarden van de schoonmakers door voor een zo laag mogelijke prijs de schoonmaak in te kopen bij schoonmaakbedrijf CSU.

de directie van de NS zo snel mogelijk te zorgen voor de inkoop van schoonmaakwerk - tegen een faire prijs - en op voorwaarde dat de betrokken schoonmakers op een menswaardige manier kunnen werken tegen fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

Ben Duivenvoorden

Earlier updates

Schoonmakers winnen!

De actie van de schoonmakers is intussen beëindigd en er is een voor de schoonmakers gunstig cao-akkoord gesloten. De schoonmakers bedanken iedereen voor de steun bij deze petitie.

+Read more...

Alle kleine beetjes hebben bijgedragen aan en goed resultaat.

De NS nemen hun verantwoordelijkheid door een convenant te sluiten met de vakbonden waardoor de schoonmakers niet meer de dupe kunnen worden van inhuur van schoonmaakwerk voor een te lage prijs. De petitie is nu gesloten en de lijst met ondertekeningen wordt op 1 mei vanaf 14.00 uur op het Beursplein in Amsterdam aangeboden aan vertegenwoordigers van de schoonmakers.