I54327374. szw565h3500

Nieuwe locatie Dansschool Wesseling

Dansschool Wesseling was 70 jaar lang gevestigd in het historische pand aan de Houttuinen. Door de komst van de spoortunnel moest de dansschool in 2009 gesloopt worden. Tot op heden is het familie Wesseling nog niet gelukt om een nieuwe geschikte locatie te vinden.

Steunen Dansschool Wesseling en onderschrijven het belang van een dansschool in gemeente Delft.

Dansschool Wesseling is voor de komst van de spoortunnel en het gemeente kantoor gesloopt, maar het wordt familie Wesseling onmogelijk gemaakt om een nieuwe dansschool op te richten. Dit heeft vergaande gevolgen voor Dansschool Wesseling, die hierdoor in haar voortbestaan wordt bedreigd. Een dansschool, zoals Wesseling, is van groot belang voor een stad als Delft en omliggende gemeentes.

Met de ondertekening van deze petitie verzoek ik de gemeenteraad om alles in het werk te stellen het college te bewegen, om Dansschool Wesseling aan een nieuwe locatie te helpen. De ondertekenaars van deze petitie zien graag dat Dansschool Wesseling behouden blijft.

Het antwoord

Een nieuwe locatie voor Dansschool Wesseling

IN HET KORT

De vergunning voor de nieuwe lokatie voor dansschool Wesseling wordt gesteund door een meerderheid in Delft. Begin volgend jaar gaat de dansschool open.

HET ANTWOORD

Het begon met verzet tegen een andere lokatie voor dansschool Wesseling waar een vergunning voor was verleend. Ondanks een motie van Onafhankelijk Delft met steun van de SP, terug te zien op video, is de nieuwe lokatie onherroepelijk.

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Wij danken alle ondertekenaars van onze petitie. Door het ondertekenen van de petitie is onze zaak weer in de schijnwerpers komen te staan. Na een jarenlange strijd is het eindelijk gelukt om een nieuwe locatie te vinden. Inmiddels zijn alle procedures achter de rug en is onze vergunning onherroepelijk. Dat betekent dat onze nieuwe locatie een feit is. De verbouwing is begonnen en de verwachting is dat we in het voorjaar open kunnen.

Deze jarenlange strijd heeft ons ook financieel geraakt. Er is veel geld verloren gegaan aan onderzoeken, procedures, architecten, advocaten, etc. Om dit verlies gedeeltelijk te compenseren zijn we een crowdfundingsactie gestart. Mensen die ons willen ondersteunen kunnen een meter dansvloer 'kopen'. Inmiddels is een groot deel van de dansvloer verkocht via crowdfunding. Als u ons ook wilt steunen dan kunt u al een meter dansvloer 'kopen' vanaf € 50. Kijk op www.vriendenvandansschoolwesseling.nl voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Bart Wesseling Dansschool Wesseling

Delft
11-12-2016
Antwoord verwacht:
28-01-2017
Beantwoord
Bart Wesseling

Een nieuwe locatie voor Dansschool Wesseling

IN HET KORT

HET ANTWOORD

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Met vriendelijke groet,

Bart Wesseling Dansschool Wesseling

11-11-2016

Steun ons en koop een stukje dansvloer

In een korte tijd hebben wij 2350 ondertekeningen mogen ontvangen voor de petitie 'Nieuwe locatie Dansschool Wesseling'. Dat heeft ons enorm goed gedaan.

Met deze mail willen wij u op de hoogte brengen van de huidige stand van zaken.

Sinds 2013 zijn wij bezig met een locatie aan de Buitenwatersloot in Delft, het voormalige pand van Naaktgeboren. Na een lange procedure en een afgewezen vergunningsaanvraag is het nu eindelijk gelukt om een vergunning te krijgen voor deze locatie. De gemeente heeft toestemming gegeven om er een dansschool te starten. Uw ondertekening heeft zeker bijgedragen door aandacht te vestigen op de hele situatie. Op dit moment bevinden wij ons in de bezwarenperiode, waarin belanghebbenden (omwonenden) bezwaar kunnen maken. Er zijn al bezwaren binnen gekomen, dus we zijn zeker nog niet klaar.

In de tussentijd zijn wij druk met de voorbereidingen, zodat wij bij groen licht zo snel mogelijk kunnen starten met de verbouwing. En hier hebben wij uw hulp bij nodig.

Hoe kunt u ons helpen? In de nieuwe dansschool wordt maar liefst 600 m2 aan parketvloer gelegd. Hiervoor is veel geld nodig en uw steun kunnen wij daarbij hard gebruiken. Met crowdfunding willen wij een deel van het geld bij elkaar krijgen. Binnenkort kunt u op deze website uw bijdrage leveren door één of meerdere meters dansvloer te ‘kopen’. Hoe meer geld wij ophalen, hoe meer geld wij overhouden om een mooie dansschool te maken. Iedereen kan hier een bijdrage aan leveren leerlingen, oud-leerlingen, relaties, sympathisanten, collega’s en bedrijven.

Op www.vriendenvandansschoolwesseling.nl kunt u zien hoe u een bijdrage kunt leveren.

01-02-2016