niet altijd volwassen met 18 jaar!

Jongeren met een verstandelijke beperking of handicap zouden niet automatisch vanaf hun achttiende volwassen moeten worden benoemd. Dit zou onder begeleiding van een voogd moeten worden beoordeeld, voordat alle rechten, plichten en risico's van kracht komen die bij het 18 worden van toepassing zijn.

iedereen die zich zorgen maakt over jongeren met een verstandelijke beperking of handicap.

Jongeren vanaf 18 met een verstandelijke beperking of handicap zijn niet altijd in staat om aan de verplichtingen te voldoen die bij hun 18e vrijkomt. Aantoonbare beperkingen zou een reden moeten zijn om een voogd toe te wijzen vanaf hun 18e. sociale en financiële problemen c.q. uitbuiting kunnen worden voorkomen door de juiste begeleiding. Noodzakelijke behandelingen kunnen worden doorgezet c.q. afgerond.

Jongeren met een verstandelijke beperking of handicap zouden niet automatisch vanaf hun achttiende als volwassen moeten worden benoemd. Dit zou onder begeleiding van een voogd moeten worden beoordeeld, voordat alle rechten, plichten en risico's van kracht komen die bij het 18e worden van toepassing zijn. hiervoor zou een aanvulling c.q. aanpassing in de wet voor moeten komen.

Sign this petition

Addressed to:
26-02-2016
Signable
Petra Nauta

6 months
6 months
8 months
over 2 years
almost 3 years
about 3 years
jan a.m. van hensbergen
rotterdam
gepensioneerd jeugdbeleid nh
e. kortekaas
rotterdam
Claudia streng
Gouda
Persoonlijk begeleider voor mensen met een verstandelijke beperking.
rob knol
Haarlem
beroerd
almost 4 years

No news about this petition yet.