Nee tegen torenflats in Heemskerkerduin!

Het mooie cultuurhistorisch gebied Heemskerkerduin wordt bedreigd door woningcorporaties en projectontwikkelaars. Ruimte en groen worden wederom bedreigd net als de mooie tuinbouwgronden.

als bezorgde Heemskerkers

met grote verontrusting dat diverse woningcorporaties speculeren met aankoop van agrarische grond in Heemskerkerduin in de hoop dat dit binnenkort bebouwd mag worden. De corporatie drijft hiermee willens en wetens de grondprijs op en draait zo de agrariers de nek om. Hierdoor dreigt een stukje 'cultureel erfgoed' van de gemeente Heemskerk voorgoed verloren te gaan.

Ik ben zelf geboren en getogen in Heemskerkerduin en mag er nog steeds graag vertoeven. Het is er open en rustig en dat moet wat mij betreft zo blijven.

Tot circa 1960 was Heemskerk een klein agrarisch dorp. Van dit oorspronkelijke karakter is nog maar weinig terug te vinden. Bijna alles is volgebouwd in Heemskerk. Alleen in Heemskerkerduin zijn de sporen van dit verleden nog zichtbaar. De woningcorporaties en projectontwikkelaars voeren een agressieve campagne om het bestemmingsplan van het gebied te wijzigen. Dan worden de tulpenvelden verruild voor torenflats... Is dat nodig met het oog op de sociale woningbouw? Nee, niet als je kijkt naar de bevolkingsprognoses voor de gemeente. Daaruit blijkt dat het inwonertal en het aantal huishoudens van de gemeente komende decennia redelijk stabiel blijven.

Dat de gemeenteraad haar 'levende verleden' koestert en dit unieke stukje Heemskerk niet in handen laat vallen van op geldbeluste woningcorporaties en vastgoedhandelaren. Alleen dan hebben de agrariers een toekomst en kunnen wij allen nog jaren blijven genieten van de tulpenvelden in het voorjaar.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

20-09-2009
Ingetrokken
Corina Duin
Organisatie:
bezorgde Heemskerkers

annie en jan van son -stengs/ blijf groen denken.
beverwijk
genieters van de duinen
meer dan 5 jaar
Nico Welp
Heemskerk
geboren in heemskerk aan duin en voorstander van het behouden van het agrarische karakter.
meer dan 5 jaar
elly van der ven
heemskerk
ongeveer 6 jaar
Theo Dam
ing j oostingh
alkmaar
wandelaar in het duin aldaar
Paul Verduin
Jeffrey Oudejans
adviseur ing bank
Rico Pinna
's-Hertogenbosch
geboren & getogen in Heemskerk !!
Dick Lagrand
Anoniem
J Schelvis
bijna 7 jaar
Sheila Kok
bijna 7 jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.