Onder-Toezicht-Stelling en UitHuisPlaatsing zijn vergemakkelijkt en het gaat nog meer versoepeld worden! Helaas leidt dit niet tot meer zorg, maar meer onzorgvuldigheid, met valse meldingen en onnodig LEED tot gevolg. Want ook Jeugdzorg doet geen waarheidsonderzoek en pakt je gezin aan op grond van de foute informatie uit de -valse- melding. Met een omkering in de regels en verplaatsen van kritisch onderzoek naar het begin van het proces kan de OTS/UHP opgelegd worden waar het ECHT nodig is.
LET OP: CHECK UW MAIL OM UW ONDERTEKENING TE BEVESTIGEN!! Anders heeft u niet getekend
gezinnen die hulp zoeken, die hulp als tegenwerking ervaring en wij overbelaste zorgverleners,
dat de huidige werkwijzen in de kinderbescherming het tegenovergestelde van het doel "bescherming" in de hand werken. Waar hulp nodig is, blijkt er een tekort aan hulp. Waar geen hulp nodig is, wordt deze opgedrongen, met de nodige psychische gevolgen voor hen die dit moeten ondergaan.
Door minder maar zorgvuldiger in te grijpen kunnen alle betrokken partijen weer goed functioneren.
1) Geen "omgekeerde bewijslast" voor hen die van kindermishandeling beschuldigd zijn, maar de normale gang van zaken: onschuldig tot schuld bewezen is. 2) Onderzoekers (AMK, Kinderbescherming) die geen goed feiten-onderzoek doen (en informatie voor feiten houden) moeten berispt / bestraft kunnen worden. 3) Melders moeten met de ouders gesproken hebben voor ze aangifte doen. Plegers van ongegronde meldingen moeten berispbaar zijn.