Manifest Farmaceutische Zorg

Vijftien zelfstandige openbare apothekers en een adviseur hebben een manifest opgesteld voor de toekomst van de farmaceutische zorg in Nederland. Steun dit manifest en vergroot daarmee de draagkracht bij politiek, zorgverzekeraars en patiënten.

Openbare apothekers in Nederland

Volledige tekst op http://www.farmaactueel.nl/Downloads/Manifest.doc Samenvatting 1. Farmaceutische zorg en distributie kunnen niet van elkaar worden gescheiden. 2. Eén bronapotheker als beheerder van het medicatiedossier. 3. Richtlijnen, vastgesteld door beroepsgroep,ondersteund door patiënten/zorgverzekeraars zijn de basis voor farmaceutische zorg. 4. Farmaceutische zorg voor chronische patiënten in abonnementsvorm mogelijk. 5. Apotheker (mede)verantwoordelijk voor budget farmaceutische zorg. 6. Efficiënt primair proces dient farmaceutische zorg en creëert tijd en budget voor innovatie. 7. Apothekers nemen initiatief voor samenwerking met andere zorgverleners. 8. Verkoop van drogisterijproducten is verspilling van hoogopgeleide apothekers. 9. Lokaal/regionaal moeten apothekers zelf hun marketing verzorgen. 10. Apotheker is de geneesmiddeldeskundige en blijft dat door scholing en nascholing.

Een goede patiëntgerichte farmaceutische zorg in Nederland conform dit manifest Martin Favié, apotheker
Hans Hof, adviseur Arjan van Nistelrooy, apotheker
Eva Siedenburg, apotheker Paul van Bakel,apotheker
Raymond Kolman, apotheker Adrienne van Strien, apotheker
Jan Andeweg, apotheker Frans v.d. Leemputte, apotheker
Frits Offerman, apotheker Frank Bruggeman, apotheker
Job Boiten, apotheker Chris Sindhunata, apotheker
Nienke Kuitert, apotheker Diederik Bolhuis, apotheker

Onderteken deze petitie

26-07-2016
Ondertekenbaar
Martin Favie

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.